فروش یراق آلات UPVC در ایران با برند و مارک های متعددی انجام می شود که نمونه هایی از آنها از آلمان، ترکیه و چین وارد ایران میشود و در همه مناطق کشور این یراق ها یافت می شود.

حال میخواهیم نوع جنس برند های ذکر شده را بررسی کنیم:

فروش یراق آلات UPVC با جنس چینی به دلیل کیفیت پایین و نامناسب مدت کوتاهی بعد از استفاده خراب میشود و خیلی زود مجبور به تعمیر پنجره دوجداره خواهید شد، اما به دلیل ارزان بودن آن نسبت به سایر برند ها خیلی از افراد گول این ارزان بودن را میخورند.

اما یراق آلاتی که با جنس ترک و آلمانی وارد کشور میشود کیفیت خیلی بالایی دارد و تا سالها به راحتی میتوان از آن استفاده کرد ولی به نسب جنس چینی هزینه آن بالاتر میباشد.

گروه با تجربه و حرفه ایه بردیا پنجره با سابقه درخشان و بلند مدت خود در زمینه درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی، تعمیر پنجره دوجداره و رگلاژ پنجره دوجداره، در طول این سالها با پیشرفته شدن این صنعت در ایران، بردیا پنجره نیز کیفیت جنس یراق آلات خود را روز به روز بالاتر برده است که امروزه به عنوان موفق ترین فروشنده و نصب کننده درست و دقیق یراق آلات شناخته شده اند.

نحوه فروش یراق آلات UPVC

  • کمترین و سریعترین زمان برای فروش و تحویل آسان و بدون آسیب دیدگی ملزومات درب و پنجره دوجداره به مشتریان محترم
  • بزرگترین وارد کننده و فروشنده بهترین پروفیل های مناسب با بیشترین کیفیت و مناسب ترین قیمت
  • ضمانت تعمیر و رگلاژ، در صورت نیاز تعویض صد در صد در صورت بروز هرگونه مشکل و آسیب دیدگی

بردیا پنجره بزرگترین گروه در فروش یراق آلات UPVC و صنعت پنجره دوجداره در تمامی نقاط شهر تهران و کرج می باشد.

اصطلاح یراق برای تمامی مشاغل به وسایلی اطلاق می‌شود که باعث به حرکت درآمدن، درگیر شدن، بسته شدن و چرخش قطعه یا چند قطعه بهم میشود. یراق آلات درب پنجره دوجداره هم قطعاتی هستند که باعث فیکس شدن، بسته شدن، و درگیر شدن باز شو و فریم میشوند. از این رو خواستیم تا بعضی از قطعات یا یراق آلات درب و پنجره دوجداره را به شما معرفی کنیم . البته نه به صورت تخصصی بلکه به صورتی که فهم آن برای عموم آسان باشد.

فروش یراق آلات upvc تنوع زیادی دارند که تعدادی از آنها را به شما معرفی میکنیم. وجه تمایز یک پنجره upvc یا درب upvc با مشابه آهنی، آلومینیومی یا چوبی، نه تنها در جنس آنهاست بلکه دارا بودن حفر و کانالهای داخلی پروفیل درب پنجره upvc است که از دلایل مهم در جلوگیری از عبور صدا و سرما و گرما است. که در انواع درب پنجره قدیمی، آهنی، آلومینیومی و چوبی نمی بینیم.

فروش پروفیل ویستابست فروش یراق آلات UPVC قیمت پنجره دوجداره تعمیر پنجره دوجداره فروش درب و پنجره دوجداره upvc قیمت مناسب در تهران و کرج

حفره مرکزی پروفیل درب وپنجره دوجداره بصورت سر تا سری میباشد و محل قرارگیری گالوانیزه میباشد، اولین قطعاتی که درب بخش قطعات و یراق آلات upvc میخواهیم بدان بپردازیم. گالوانیزه که وظیفه آن تقویت پروفیل upvc است. گالوانیزه با قطر مناسب  پایه اصلی استحکام و مانعی برای دفرم شدن درب وپنجره upvc است و بدون گالوانیزه کارایی خود را از دست میدهد.

عمدتا ضخامت گالوانیزه 1/2میلیمتر است ولی برای طبقات مرتفع و ابعاد بزرگ درب و پنجره upvc از گالوانیزه ضخیم تر استفاده میشود.

گالوانیزه ها هم داخل فریم قرار میگیرند و هم داخل باز شو ها  و به صورت یو (u ) شکل به پروفیل upvc پیچ میشود.

گالوانیزه دیگری که در بازشو در حفره لبه باز شو و محل قرار گیری لولاها قرار میگیرد جهت استحکام زیر کار لولاهای که اصطلاحا تسمه لولا گفته میشود و لولا به آن پیچ میشود. و این توان و دوام زیادی به بازشو می‌دهد و کمکی است برای کمتر خارج شدن از رگلاژ پنجره upvc یا درب upvc میشود.

گسگت

جز مهم دیگری که در دسته قطعات و یراق آلات درب و پنجره دوجداره در فروش یراق آلات UPVC قرار میگیرد، گسگت (gasget) به فارسی واشر، گسگت upvc نوار لاستیکی مشکی رنگی است که دورتادور لنگه باز شو درب وپنجره upvc و همینطور فریم قرار میگیرد که کار اصلی آن آببندی، درزبندی و هوابندی است و کیفیت‌های متفاوتی دارد. جنس بهترین گسگت upvc موجود در بازار EPDM که میتوان آن را بصورت جداگانه وب عد از تولید بصورت دستی روی فریم نصب شود. گسگت EPDM مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید و گرد و غبار دارد و برگشت پذیری بالایی در بلند مدت با طول عمر متوسط 15سال دارد.

به همین علت غیرقابل بازیافت میباشد و بسیار ساده جدا شده و همینطور نصب میشود. انواع دیگر گسگت موجود است که کیفیت آنها به ترتیب بعد از گسگتEPDM قرار میگیرد.

گسگت TPE و TVP با عمر متوسط 10سال که بصورت دو جزئی روی فریم قرار میگیرد یعنی این گسگت ها بصورت لاستیک سر خود روی فریم و باز شو از قبل قرار داده شده است،  قابل بازیافت میباشند.

گسگت سیلیکونی با طول عمر 7 یا 8 سال با تنوع رنگ و قابل بازیافت میباشد. درنهایت گسگت غیر مفید PVC با طول عمر 1 تا 2 سال با تنوع رنگ است.

دستگیره ها

دستگیره UPVC از جمله قطعات و یراق آلات UPVC است که صورت آلومینیومی و پلاستیکی که برای نصب توصیه نمیشود، موجود میباشد. دستگیره های آلومینیومی با کیفیت‌های متفاوت موجود میباشد.

دستگیره پنجره یا دستگیره یک طرفه که برای پنجره های دوجداره تک حالته و دوحالته استفاده میشود با تنوع رنگی.

دستگیره دوطرفه برای درب و پنجره هایی که از دو طرف  باز و بسته میشود با تنوع رنگی

دستگیر سرویسی  برای سرویس و حمام استفاده میشود

دستگیره بالکنی که برای درب بالکن UPVC مورد استفاده دارد.

اسپانیولت

اسپانیولت که نقش بسیار مهمی در درزبندی و آببندی و چفت شدن درب و پنجره دوجداره دارد. اسپانیولت به نوار فلزی طولی که روی لنگه بازشو پنجره و درب قرار میگیرد و توسط دستگیره درب و پنجره upvc به بالا و پایین حرکت میکند و با حرکت بادامکهایی که روی آن قرار دارد و پس از درگیری‌ها زاماک یا لاکینگ پلیت یا کیپ هایی که روی فریم قرار دارند باعث بسته شدن چفت شدن درب و پنجره upvc میشود.

اسپانیولتها مدلهای مختلف دارد:

اسپانیولت پنجره دوجداره تک حالته که به صورت یک نوار فلزی طولی روی لنگه بازشو دریک طرف قرار میگیرد و توسط دستگیره به بالا و پایین حرکت میکند و بادامکهای آن با درگیری با زاماک یا لاکینگ پلیت  روی فریم چفت میشود. این قطعه در فروش یراق آلات UPVC جایگاه ویژه ای دارد.

اسپانیولت وست یراق پنجره دوجداره دوحالته که در سه یا چهار طرف باز شو قرار میگیرد و کار آن باز و بسته شدن از طرفین و بالا میباشد و عملکرد آب بندی و عایق بندی آن از یراق تک حالته بهتر است.

اسپانیولت وست یراق آلات درب پنجره فولکس واگنی که دور تا دور لنگه بازشو سوار میشود و کمک میکند که درب یا پنجره upvc هم بصورت کشویی وهم بصورت کلنگی باز شود و توسط ریل بالا پایین حرکت کند.

اسپانیولت درب بالکنی بصورت یک نوار فلزی طولی روی لنگه بازشو قرار میگیرد که روی آن سیلندر یا مغزی سوار میشود و توسط بادامکها متحرک با لاک یا زاماک روی فریم چفت و بسته میشود.

مقابل زبانه

مقابل زبانه قطعه ای است که در راستای  زاماک یا لا‌ک روی فریم قرار میگیرد و همینطور که از اسمش پیداست مقابل زبانه اسپانیولت بالکنی قرار میگیرد تا زبانه با برخورد با آن روی فریم بایستد.

زاماک (لاک یا کیپ)

زاماک قطعه فلزی از نوعی آلیاژ که ترکیب آلومینیوم، قلع، آهن و… است. زاماک یا لاکینگ پلیت روی فریم روبروی بادامک اسپانیولت  قرار میگیرد و قسمت متحرک اسپانیولت بادامکی پشت لاک یا زاماک قرار میگیرد و موجب جفت و بسته شدن درب و پنجره دوجداره میشود.

کانکتور (مکانیکی کوپلر)

قطعی u شکل است که مولیون یا ستونهای عمودی و افقی درب و پنجره upvc را بهم متصل میکند. کانکتور به مولیون سوار است و به فریم و مولیونهای دیگر متصل میشود.

لولا ها

از قطعات مهم یراق آلات در و پنجره دوجداره upvc لولا است که انواع مختلف دارد.

لولای پنجره تک حالته در دو رنگ سفید و قهوه ای  که چند مدل است لولای قدیمی آلومینیومی 7 سانت و 10سانی متری

لولاهای جدید رزه یا طرح رزه 9 سانتی متری در دو رنگ سفید و قهوه ای که روکش آن پلاستیک و داخل آن ورق 1/5 میلیمتری است. بسیار قوی و کیفیت آن بسیار بالاتر از لولاهای آلومینیومی قدیمی است و برخلاف آنها طول عمر زیادی دارد.

لولای تنظیمی پنجره تک حالته upvc  لولای آهنی بسیار قوی است که قابلیت تنظیم دارد و روی آن روکش یا کاور قرار میگیرد و تنوع رنگی آن بسته به تنوع رنک کاور دارد.

یراق آلات درب و پنجره دوجداره انواع دیگری دارد ولی پرکاربردترین آن را اینجا برای شما معرفی کردیم.

برای آشنایی با دیگر محصولات فروش یراق آلات UPVC و یا خرید قطعات و یراق آلات upvc ودیگر محصولات ی که در این مقاله به آن اشاره نشده یا جهت مشاوره میتوانید با شرکت بردیا پنجره تماس حاصل نمایید و از مشاوره همکاران ما بهرمند شوید.