افزایش طول عمر مفید در و پنجره دوجداره

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که افزایش طول عمر مفید در و پنجره دوجداره به چه عواملی بستگی دارد؟ و راه افزایش طول عمر مفید در و پنجره دوجداره چیست؟ امروز در این مطلب به بررسی کوتاهی از مواردی که می‌توانند در افزایش طول عمر مفید در و پنجره دوجداره اثر گذار باشند خواهیم پرداخت.

این روز ها و به ویژه در محیط‌های شهری کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود که در آن خبری از وجود در و پنجره دوجداره نباشد. طراحی بروز و پیشرفته این محصولات و در کنار آن کارایی بسیار مناسب آنها موجب شده است تا در چند سال اخیر، شاهد بیشترین میزان استفاده از این محصولات در میان منازل مسکونی و حتی محیط‌های کاری باشیم.

عمر مفید پنجره دوجداره

در و پنجره دوجداره نیز مانند سایر وسایل مصرفی موجود در خانه و محیط کار، دارای عمر مفید محدودی هستند. هر چند که استفاده از محصولات برند‌های معتبر مانند ویستابست و وین تک که دارای کیفیت اولیه بسیار مطلوبی هستند. همچنین استفاده درست و اصولی از آن‌ها موجب افزایش این طول عمر می‌شود، اما نمی‌توان این گونه انتظار داشت که این محصولات دارای عمر نامحدود هستند.

پنجره دوجداره نیز سرانجام پس از مدتی کارایی و کیفیت خود را از دست می‌دهند. در ادامه به برخی موارد ساده ای که موجب افزایش طول عمر مفید این وسایل می‌شود خواهیم پرداخت.

روغن کاری قطعات در و پنجره دوجداره:

روغن کاری قطعات داخلی به کار رفته در این در و پنجره ها یکی از مواردی است که در عین اینکه بسیار ساده و در دسترس است میتواند تاثیر مناسبی در افزایش طول آنها داشته باشد.

برای روغن کاری قطعات داخلی به کار رفته در این محصولات بهتر است از روغنها و روان کننده های نه چندان غلیظ استفاده کنید. همچنین با انجام این کار در کنار افزایش طول این محصولات به استفاده آسان تر و روان از آن ها در کاربرد های روزانه نیز کمک بسیار موثری کرده اید.

استفاده از مواد مناسب برای شستشوی در و پنجره:

یکی از مواردی که اغلب مردم به آن هیچ توجهی ندارند، استفاده از مواد شوینده برای نظافت این محصولات می باشد. یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته برای در و پنجره دوجداره، پروفیل آن است که تاثیر زیادی نیز در کارایی این محصولات و جلوگیری از ورود آلودگی های صوتی و شیمیایی به محیط داخل منزل دارد.

استفاده از برخی مواد شوینده مانند اسید ها موجب خشک شدن و ترک خوردن این قسمت می شود. در نهایت با پوسیدگی به وجود آمده در آن کارایی این محصولات به شدت افت می کند و شما نیاز به تعویض آن قطعات خواهید داشت.

شاید این مقاله را نیز بپسندید: دلایل خراب شدن در و پنجره های دوجداره

رگلاژ پنجره دوجداره و و سرویس دهی به موقع:

گاهی مواقع به دلیل استفاده نامناسب از در و پنجره و یا حتی صرفا به دلیل گذر زمان، کارایی در و پنجره دوجداره به شدت افت میکند. در اکثر این موقعیت ها می توان با رگلاژ پنجره دوجداره کارایی آن را افزایش داد.

یکی از مهم ترین نشانه هایی که از طریق آن می توان فهمید که نیاز به رگلاژ پنجره دوجداره دارد، وجود داشتن اندکی فاصله و به اصطلاح درز در هنگام بسته بودن آن است که این مورد کارایی پنجره را در عایق بندی صوتی و انرژی به شدت کاهش میدهد.

جلوگیری از ضربه و فشار به در و پنجره:

یکی از رایج ترین مواردی که می تواند در کاهش عمر مفید در و پنجره دوجداره تاثیر گذار باشد، برخورد ضربه و یا فشار وارده به آنها است. این مشکل به ویژه برای افرادی رخ میدهد که پیشتر آشنایی کاملی با این محصولات ندارند. به دلیل طراحی ظریف این محصولات، بهتر است از فشار وارده به این نوع از در و پنجره جلوگیری شود.

افزایش طول عمر مفید در و پنجره دوجداره

در نهایت و به عنوان جمع بندی این موضوع میتوان گفت که اگر برخی نکات بسیار ساده را در هنگام استفاده روزمره از در و پنجره‌ دوجداره رعایت کنید، میتوانید عمر مفید این محصولات را به شدت افزایش دهید. همچنین از به وجود آمدن مشکلات اضافه و هزینه جانبی مانند هزینه تعمیر در و پنجره تا حد امکان جلوگیری کنید. بهتر است در صورت بروز مشکلات هر چند کوچک نیز از کارشناسان و متخصصین این حوزه کمک بگیرید و بدون دانش قبلی اقدام به تعمیر پنجره دوجداره نفرمایید.

پنجره دوجداره یو پی وی – دوجداره یو پی وی سی – طول عمر پنجره های دوجداره –

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *