ایرادات و مشکلات پنجره دوجداره رگلاژ پنجره دوجداره upvc فروش پنجره وین تک ویستا بست در تهران و کرج لیست قیمت درب و پنجره دو جداره

درب و پنجره دوجداره برای رفع مشکلات قدیمی عبور گرد و غبار سرما، گرما و صدا ابداع شده است. ایرادات و مشکلات پنجره دوجداره را بررسی میکنیم. در ابتدا بعد از ورود این صنعت به کشور چون امکان تولید پروفیل upvc در کشور نبود، پروفیل یو پی وی سی از کشور آلمان و پس از مدتی ترکیه وارد کشور شده و تولید مونتاژ می گردید. به این جهت کیفیت پنجره های تولیدی به خاطر استفاده از متریال درجه یک و تولید و نصب توسط متخصصین دوره دیده کمترین ایراد و مشکل را دارا بود و بالاترین بازدهی را از جهت  عایق صدا، سرما، گرد و غبار داشت.

حال چرا در ابتدای ورود این صنعت به کشور، ایراد و مشکل بسیار کم بود ولی رفته رفته با گذر زمان معایب فراوان بوجود آمد که اساسا در خیلی از موارد کارایی وتاثیر درب وپنجره دوجداره زیر سوال رفت؟

ایرادات و مشکلات پنجره دوجداره چیست؟

ما قصد داریم به صورت اجمالی مشکلات به وجود آمده که باعث تعمیر پنجره دوجداره یا رگلاژ پنجره دوجداره میشود را عنوان کنیم تا مشتریان گرامی با آن آشنا شوند. پس از سالهای ابتدایی ورود صنعت upvc به کشور صنعتگران دستگاههای تولید پروفیل upvc اکسترودرها را وارد کشور کرده، شروع به تولید پروفیل upvc کردند و پس از آن تا به امروز تولید پروفیل گسترش یافت تا جایی که میتوان گفت که تمام پروفیلهای برند و شناخته شده تولید ایران است.

تا زمانیکه فرمول تولید پروفیل درب پنجره دوجداره وقالبهای استاندارد تولیدی تا جایی که دچار تغییر نشده بود، کیفیت حفظ شده و پروفیلهای مطابق دستورالعملهای شرکت مادر، تولید میشد. ایراد بسیار مهم و عدیده از زمانی شروع شد که فرمول ها دستکاری شد برای اینکه تولید کننده ها بتوانند  پروفیلهای ارزان تر تولید کنند.

همینطوریکی دیگراز مشکلات پروفیلهای ایرانی حتی برند و معروف، کارایی پایینتر آنها نسبت به پروفیلهای خارجی است. علت آن استفاده طولانی مدت خارج از عرف تعریف شده از قالبهای تولید پروفیل است که باعث پایین آمدن دقت قالب و ایجاد ایراد در پروفیل میشود.

پس این دوعامل اصلی ضعف بسیار مهم اکثر پروفیلهای ایرانی است. تغییر فرمولاسیون تولید باعث میشود که پروفیل پنجره upvc از استاندارهای تعریف شده بین اللملی فاصله بگیرد.

این استانداردها شامل:

  • عدم تغییر رنگ به مدت طولانی دربرابر نور خورشید
  • مقاوم دربرابر سرما
  • انعطاف پذیری
  • مقاومت دربرابر ضربه

که تغییر فرمول باعث میشود در هرکدام از موارد بالا خدشه وارد شود.

از کالیبره خارج شدن قالبها بعلت استفاده طولانی مدت همینطور قالبهای طراحی ضعیف توسط شرکتهای نو ظهور باعث شده که پروفیلها آنطور که باید روی هم سوار یا اصطلاحا چفت نشده وکارایی آن پایین بیاید و پنجره های مونتاژ شده از آن عملا فقط نام پنجره دوجداره را با خود داشته باشد و پس از مدت کوتاهی نیاز به تعمیر یا رگلاژ پیدا کنند.

قالبهای با استاندارد تعریف ضعیف برای کسب فروش پروفیلهای ارزان باعث شد که در بعضی موارد حفرها و بعبارتی کانالهای (چمبر) استاندارد پروفیل ها دچار تغییر شده، استاندارد نباشد. همینطور پایین آوردن نسبت وزن بطول پروفیلها، یکی دیگر از ایرادات است. علت دیگر مشکلات پروفیلها بخصوص پروفیلهای ارزان، استفاده از لاستیکهای آببندی (گسگت) نامرغوب است که سریع در مقابل نور خورشید از بین میرود.

مورد دیگر مونتاژ ضعیف و استفاده از قطعات غیر استاندارد در تولید درب و پنجره دوجداره است. اشکال دیگر، نصب و رگلاژ درب پنجره دو جداره  بصورت غیر اصولی است. تمامی موارد بالا مشکلاتی هستند که میتواند اثر بخشی پنجره دوجداره را کم کنند یا ازبین ببرند.

حال وظیفه بردیا پنجره این است که مشکلاتی که ذکر شد رابرطرف کند یا لااقل به حداقل برساند. در مواردی هم که درب وپنجره یو پی وی سی بسیار نامرغوب است، واقعا نمیشود کاری کرد. بنابراین قبل از خرید پنجره upvc، با ما تماس بگیرید تا با مشاوره درست و صحیح، شما را راهنمایی کنیم. جهت محاسبه قیمت پنجره دوجداره و خرید بهترین مارک آن شما را راهنمایی میکنیم. برای اطلاع از لیست قیمت پنجره ویستا بست و وین تک نیز با ما تماس بگیرید.

علل برتری درب و پنجره دوجداره UPVC بر درب و پنجره آهنی و آلومینیومی چیست؟

هیچ کدام از معایب پنجره های چوبی آهنی و آلومینیومی که میشناسید، در پنجره upvc یا ایرادات و مشکلات پنجره دوجداره وجود ندارند به این معنا که پنجره های یو پی وی سی ضمن اینکه از ضریب انتقال حرارتی پایین برخوردارند، دچار سوختگی نمی شوند و هنگام آتش سوزی باعث گسترش آن نمی‌شوند.

این در و پنجره ها در اثر رطوبت متورم می‌شوند. از دمای ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد تغییر شکل می‌دهند. خراش به علت یکپارچگی رنگ پروفیل نشان داده نمی‌شود و حشرات نمی‌توانند به آن ها آسیب وارد کنند و در سرما و گرما تغییر شکل نمیدهند.

شاید این مطلب را بپسندید : تاریخچه upvc در ایران و جهان

قطعات با گرما گداخته می شوند و سپس با فشار به هم میچسبند. در نتیجه بین دو پروفیل یک اتصال غیر قابل نفوذ در برابر آب به وجود آمده است. اما مهمترین ویژگی پنجره یو پی وی سی این است که عایق بسیار مناسبی در برابر عبور گرما، سرما، صوت، گرد و غبار و آلاینده ها است.

از سوی دیگر با نصب روکش های لمینت، امکان داشتن در و پنجره هایی با رنگ های مختلف مهیا است. رنگ هایی که برخلاف رنگهای کوره ای آلومینیومی، در اثر سرما و گرما نمی ریزند و از همه مهمتر در طی فرایند ساخت پروفیل یو پی وی سی تنها بخار آب به آن اتمسفر وارد می شود. ضمن اینکه پروفیل می تواند بصورت های دیگری بازیافت شود.

وجود اتاق ها با حفره های معروف به چمبر (Chamber) نقش مهمی در عایق بودن در و پنجره ها دارد و در عمل موجب کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های مربوطه خواهد شد. این پنجره ها ورقه ورقه و پوسته پوسته نخواهند شد علاوه بر این، رشد باکتریها در این پروفیل ها بسیار محدود است و به همین علت استفاده از این پروفیل ها در محیط های ایزوله و بیمارستان‌ها بهترین انتخاب است به دلیل استفاده از درزگیر ها، گرد و خاک وارد اتاق نمی‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *