قیمت پنجره دوجداره وین تک تعمیر پنجره دوجداره فروش درب و پنجره دوجداره upvc قیمت مناسب در تهران و کرج

اگر میخواهید در مورد تاریخچه upvc در ایران و جهان بدانید، این متن را بخوانید. ساخت درب و پنجره های یو پی وی سی حدوداً در سال ۱۹۶۰ میلادی در اروپا آغاز گردید. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش هزینه تولید در و پنجره چوبی، آهنی و آلومینیومی استفاده از در و پنجره های یو پی وی سی رونق روز افزون یافت.

سهولت ایجاد تنوع در طرح و رنگ، استفاده فیزیکی و پایداری در برابر شرایط جوی متفاوت و همچنین قابلیت بازیافت یو پی وی سی به کار رفته در ساخت این نوع در و پنجره، موجب تحولات عمده‌ای در این صنعت گردیده است که امروزه در کشورهای اروپایی بیش از ۷۵ درصد سهام بازار در و پنجره متعلق به پنجره های یو پی وی سی می باشد.

تاریخچه تولید در و پنجره های یو پی وی سی در ایران به اواخر دهه پنجاه بر می‌گردد. اولین بار واحد تولید پروفیل و ساخت درب و پنجره upvc حدفاصل شهرستان‌های بندر انزلی و رشت احداث شد. با این که در سال‌های بعد واحدهای تولیدی دیگری در این زمینه احداث گردید، لیکن به دلایل مختلف و کیفیت نامرغوب، حجم عمده پروفیل مصرفی واحدهای مونتاژ منابع خارجی تامین می‌شد.

شاید این مطلب را بپسندید: ایرادات و مشکلات پنجره دوجداره

از اواخر دهه هفتاد اهمیت مزایای استفاده از پنجره های یو پی وی سی و به خصوص موثر بودن آن در جلوگیری از اتلاف انرژی، مورد توجه مسئولین و سرمایه گذاران قرار گرفت و واحدهای جدید تولید پروفیل یو پی وی سی با تکنولوژی پیشرفته کشورهای اروپای غربی احداث شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

اجزای تشکیل دهنده در و پنجره دوجداره چیست؟

پروفیل upvc

اصطلاح یو پی وی سی اختصار عبارت unplasticised polyvinyl chloride میباشد. پلاستیک سد یعنی خواص پلاستیکی pvc حذف شده اما به این معنی نیست که سایر افزودنی در آن وجود ندارد افزودنی ها خواص اصلی پی وی سی را ارتقا داده به این ترتیب استفاده از آن در دامنه های بیشتری امکان پذیر می‌شود افزودنی های به کار رفته در ترکیبات یو پی وی سی عبارتند از روانسازها، فرایند ساز ها، رنگدانه ها ،تثبیت کننده های گرمایی تعدیل کننده های ضربه‌ای.

گالوانیزه

برای استحکام بخشیدن به پروفیل upvc درون پروفیل ها چه به صورت عرض و ارتفاع قرار می گیرد و با پیچ فیکس می‌شود.

لاستیکهای درزگیری و آب بندی

لاستیک درز بندی یا گسکت در پنجره های پنجره های یو پی وی سی بسیار حائز اهمیت می باشد و از ارکان اصلی آب بندی و صداگیری یک پروفیل با استاندارد بالا گسگت با کیفیت می باشد بهترین نوع گسکت که در مقابل نور خورشید و عوامل محیطی دارای مقاومت بالایی می باشند گسکت epdm میباشد.

شیشه دوجداره

اصطلاح پنجره دوجداره  که در جامعه عرف شده است تقریباً صحیح نمی باشد چراکه برگرفته از شیشه دو جداره است شاید عبارت درست آن پروفیل های چند حفره با شیشه دو جداره  باشد.

اما شیشه دوجداره از دو شیشه و یک جدا کننده آلومینیومی به نام اسپیسرتشکیل  شده است ،شیشه ها توسط یک چسب  در دو طرف اسپیسر چسبیده و  توسط یک چسب دیگر دور تا دور شیشه پوشیده میشود نام چسب نهایی پلی سولفاید میباشد داخل اسپیسر ها برای اطمینان از اینکه رطوبتی وارد قسمت داخلی شیشه نشود  ماده‌ای به نام سیلیکا ژن  میریزند  که نوعی رطوبت گیر است.

یراق آلات

یکی دیگر از اجزای مهم در و پنجره دوجداره یراق آلات upvc میباشد که اعم از لولاها اسپانیولت سیلندر دستگیره لاکینگ پلیت و.. است. اسپانیولت  نوار فلزی است که روی باز شو قرار می گیرد توسط دستگیره حرکت می کند و اجزای متحرک آنکه بادامک نام دارد پشت قطعات کوچکی به نام لاکینگ پلیت یا کیپ یا زاماک چفت می شود. اسپانیولت درب اصطلاحاً سیلندر خور یا قفل شونده هستند.  دستگیره ها به صورت دربی پنجره می باشد. دستگیره پنجره ای دستگیره ای ساده اما  بصورت کلید دار هم ساخت میشود برای جلوگیری از دسترسی کودکان و یا یا شکل دستگیره دو طرفه تولید می شود که کلید روی آن سوار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *