تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب

امروزه پنجره‌های قدیمی آهنی و چوبی جای خود را به پنجره‌های دوجداره داده‌اند. پنجره‌های دوجداره به دلیل عایق بالایی که دارند مانع ردوبدل شدن صدا، گرما و سرما خواهند شد؛ بنابراین اکثر مردم به دنبال تعویض پنجره قدیمی با دوجداره هستند. با وجود قیمت بالای پنجره‌های دوجداره به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند طرف‌داران زیادی پیدا کرده‌اند. ممکن است هنگامی که قصد تعویض پنجره‌های قدیمی را داشته باشید به این فکر کنید که مدت‌زمان تعویض آن‌ها چقدر است؟ میزان هزینه تعویض چگونه است؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به‌تمامی سؤالات شما در این‌ خصوص پاسخ دهیم و با مراحل و مزایای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب بیشتر آشنا شوید.

برای اطلاع از قیمت تعویض پنجره قدیمی با دوجداره، یا جهت تعمیر پنجره upvc و رگلاژ درب و پنجره دوجداره با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. ما مشاور شما عزیزان هستیم. در اولین فرصت، هزینه تعمیر یا رگلاژ پنجره دوجداره را اعلام میکنیم.

دلایل تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

پنجره‌های قدیمی معمولاً استاندارد خاصی ندارند و به‌راحتی سر و صدا را انتقال خواهند داد. علاوه بر این جنس این پنجره‌ها متنوع بوده و زود تخریب خواهند شد. به‌منظور رفع مشکلات ناشی از پنجره‌های قدیمی بهترین راه‌حل تعویض پنجره قدیمی با دوجداره است. دلایل اصلی تعویض پنجره‌های قدیمی عبارت‌اند از:

  • پنجره‌های قدیمی اغلب تهویه نامناسبی دارند و به‌راحتی گرما و سرما را به بیرون انتقال می‌دهند.
  • درصورتی‌که پنجره قدیمی از جنس چوب باشد استحکام لازم را نخواهد داشت و موریانه آن را از بین خواهد برد.
  • اگر جنس پنجره قدیمی آهن باشد بسیار سنگین بوده و به‌راحتی دچار زنگ‌زدگی می‌شود.
  • اگر جنس پنجره قدیمی آلومینیومی باشد این فلز به‌راحتی گرما را جذب خواهد کرد و سبب انتقال گرما خواهد شد؛ بنابراین این پنجره‌ها سبب اتلاف انرژی می‌شوند.
زیبا کردن نمای خانه

زیبا کردن نمای خانه

مراحل تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

بسیاری از افراد از ترس تخریب و نامنظم شدن محیط اقدام به تعویض پنجره قدیمی با دوجداره نمی‌کنند. درصورتی‌که افراد حرفه‌ای و کاربلد عملیات تعویض را انجام دهند و هیچ‌گونه آسیبی به دیوارها نخواهد رسید. مراحل تعویض پنجره قدیمی عبارت‌اند از:

  • قبل از هر کاری توسط شخص کاربلد سایز، ابعاد و شکل ظاهری پنجره جدید طراحی خواهد شد.
  • پس از طراحی پنجره جدید نوبت به تخریب پنجره‌های قدیمی می‌رسد. این تخریب بایستی به دست افراد حرفه‌ای انجام شود تا به منزل شما آسیبی وارد نشود. برای تخریب ابتدا تمام ستون‌های افقی و عمودی پنجره را به کمک فرز برش می‌دهند. اکنون می‌توان پنجره جدید را به کمک پیچ‌ومهره به فریم پنجره قدیمی وصل کرد. با این اتصال هیچ‌گونه تخریب و آسیبی به دیوارها وارد نمی‌شود.
  • پس از اتصال میان فریم پنجره قدیمی با پنجره دوجداره نوبت به عایق‌کاری اطراف پنجره می‌رسد. عایق‌کاری توسط چسب‌های مخصوصی ایجاد می‌شود.
  • با انجام کارهای عایق‌کاری و اتمام کارهای قالب پنجره، نوبت به نصب شیشه می‌رسد. با نصب شیشه تقریباً کار تعویض به اتمام می‌رسد. فرد پنجره را رگلاژ کرده و کار را تحویل شما خواهد داد.
تعویض پنجره قدیمی به دوجداره

تعویض پنجره قدیمی به دوجداره

مزایای تعویض پنجره‌های قدیمی با دوجداره

گاهی ممکن است به دلیل سالم بودن پنجره‌های قدیمی شما در تعویض آن‌ها تردید کنید؛ اما لازم است برای تصمیم‌گیری درست مزایای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره را بدانید.  مزایای تعویض پنجره‌های قدیمی با دوجداره عبارت‌اند از:

  • پیشگیری از ایجاد آلودگی‌های صوتی

تمامی پنجره‌های قدیمی با انتقال صداها به داخل خانه سبب ایجاد آلودگی صوتی خواهند شد؛ اما با تعویض این پنجره‌ها با پنجره دوجداره آلودگی صوتی از بین خواهد رفت. پنجره‌های دوجداره آرامش را به خانه‌ها می‌آورند و دیگر هنگام استراحت سروصداهای بیرون به گوش شما نمی‌رسند.

صداهایی که از محیط بیرون وارد خانه می‌شوند سبب به‌هم‌ریختگی اعصاب شما خواهند شد. این صداها علاوه بر تأثیری که بر روی سلامت شما دارند سبب به‌هم‌ریختگی خوابتان نیز خواهد شد. اگر شما خواب کافی نداشته باشد از لحاظ روحی و روانی به هم می‌ریزید و کیفیت زندگی شما پایین خواهد آمد.

  • جلوگیری از اتلاف انرژی

پنجره‌های قدیمی عایق‌بندی بسیار ضعیفی دارند و به‌راحتی انرژی‌های لازم داخل خانه را به بیرون انتقال خواهند داد. در فصل زمستان درصد بالای گرمای داخل خانه توسط این پنجره‌ها به بیرون انتقال می‌یابد؛ به همین خاطر می‌توان گفت که سبب اتلاف انرژی خواهند شد.

در مقابل پنجره‌های قدیمی پنجره‌های دوجداره قرار دارند که عایق بسیار بالایی به‌منظور جلوگیری از اتلاف انرژی هستند. با تعویض پنجره‌های قدیمی و جایگزین‌کردن پنجره‌های دوجداره تا حد زیادی در هزینه‌های مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.

  • افزایش امنیت خانه و محیط

پنجره‌های قدیمی دارای شیشه یک‌لایه هستند و سارق می‌تواند به‌راحتی با زدن کوچک‌ترین ضربه‌ای شیشه را بشکند و وارد منزل شود. در مقابل پنجره‌های قدیمی پنجره‌های دوجداره دارای شیشه دولایه هستند که کمتر کسی می‌تواند آن‌ها را بشکند؛ به همین خاطر با جایگزین‌کردن پنجره دوجداره به‌جای پنجره قدیمی امنیت منزل تا حد بالایی افزایش می‌یابد.

  • زیبا کردن نما ساختمان و بالابردن ارزش ملک

پنجره‌های دوجداره نسبت به پنجره‌های قدیمی‌تر نمایی شیک و زیباتری به منزل شما هدیه خواهند داد. این پنجره‌ها علاوه بر مزیت‌های گفته شده طراحی بسیار زیبایی نیز دارند. بدون شک وقتی که خانه شما زیبا به نظر برسد، قیمت بالاتری نیز به دست خواهد آورد.

  • مقاومت در برابر زلزله

ممکن است زلزله در هر زمان و مکانی به وجود آید و خسارات فراوانی به بار آورد. پنجره‌ها جزء قسمت‌های اولیه‌ای هستند که با آمدن زلزله تخریب خواهند شد. پنجره قدیمی به‌راحتی ضربه خواهد خورد و شیشه‌های آن شکسته می‌شود. این در حالی است که پنجره‌های دوجداره به دلیل استحکام و  دولایه بودن شیشه‌ها به‌سختی آسیب‌پذیر هستند.

  • حفاظت از محیط‌زیست

پنجره‌های دوجداره هیچ‌گونه ضرری برای محیط‌زیست ندارند و از مواد دوستدار محیط‌زیست تولید شده‌اند. هیچ‌کدام از موادی که برای تولید این پنجره بکار می‌روند سمی و مضر نیستند؛ بنابراین تولیدات این پنجره آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند. دوستداران محیط‌زیست استفاده از پنجره‌های دوجداره را به پنجره‌های قدیمی ترجیح می‌دهند.

اتصال پنجره جدید روی فریم قدیمی

اتصال پنجره جدید روی فریم قدیمی

سخن آخر

این روزها اکثر افرادی که خانه‌شان دارای پنجره‌های قدیمی است در صدد عوض کردن آن‌ها هستند. بیشتر مواقع ترس از تخریب و بازسازی افراد را از این امر منصرف می‌کند. با روشی که در این مقاله به آن اشاره شد در هنگام تعویض پنجره قدیمی با دوجداره هیچ‌گونه تخریبی به وجود نخواهد آمد. برای اطمینان بیشتر عملیات تعویض را به کارکنان حرفه‌ای بردیا پی وی سی بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *