همه چیز درمورد قیمت پنجره دوجداره

گاهی پنجره‌های منزل شما قدیمی هستند و از وارد شدن سر و صدای بیرون به داخل خانه آزرده می‌شوید. در این صورت ممکن است تمایل به تعویض آن‌ها داشته باشید. در این مقاله همه چیز درمورد قیمت پنجره دوجداره را خواهیم گفت.  امروزه بهترین پنجره‌ای که می‌توانید خریداری کنید پنجره دوجداره است. اما مسئله اینجاست که قیمت پنجره دوجداره چقدر است؟ چه عواملی بر قیمت آن تأثیرگذار است؟

عوامل مختلفی بر قیمت این پنجره‌ها تأثیرگذار هستند که در ادامه به طور مفصل به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. شما با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به‌راحتی می‌توانید پنجره مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با تمامی نکات در زمینه خرید و قیمت پنجره دوجداره آشنا کنیم.

تعمیر پنجره دوجداره

تعمیر پنجره دوجداره

هزینه‌های لازم برای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

اگر پنجره خانه شما قدیمی است و ریخت زیبایی برای منزل شما ندارد، زمان تعویض این پنجره فرارسیده است. امروزه بهترین پنجره‌هایی که در بازار به‌صورت استاندارد وجود دارند پنجره دوجداره هستند. قطعاً برای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره هزینه‌هایی متحمل خواهید شد. باتوجه‌به مدل پنجره انتخابی شما قیمت پنجره دوجداره نیز متغیر است.

شما قبل از تعویض پنجره‌ها لازم است تمامی هزینه‌های مربوط به پنجره جدید را برآورد کنید تا بعداً بابت هیچ هزینه‌ای غافلگیر نشوید. عوامل مؤثر بر هزینه‌ جایگزین پنجره دوجداره با پنجره قدیمی عبارت‌اند از:

  • جنس پروفیل پنجره‌ای که انتخاب می‌کنید بر روی قیمت تأثیر چشمگیری دارد.
  • میزان فرسودگی خانه باید مدنظر قرارداد. اگر سن خانه بالا باشد برای جای‌گذاری پنجره نیاز به مقاوم‌سازی است. درصورتی‌که خانه شما قدمتی بالای ۶۰ سال داشته باشد باید هزینه تعویض را دو تا سه برابر منزل تازه‌ساخت در نظر بگیرید.
  • موقعیت جغرافیایی منزل شما عامل تأثیرگذار دیگر است. باتوجه به آب و هوای منطقه نوع پنجره انتخابی متفاوت است.
  • علاوه بر هزینه خرید پنجره جدید باید چند درصدی هزینه نیز برای عوامل متفرقه در نظر گرفت.

تأثیر چسب ماستیک بر قیمت پنجره دوجداره

برای عایق کردن پنجره‌های دوجداره از چسب سیلیکون و ماستیک پنجره دوجداره استفاده می‌کنند. این چسب خواص ویژه‌ای دارد و در برابر گرما و سرما عایق بسیار خوبی برای پنجره است. باتوجه‌به خواصی که این نوع چسب دارد نسبت به مابقی چسب‌های پنجره قیمت بالاتری دارد. با صرفه نظر از قیمتی که این چسب‌ها دارند بهترین گزینه برای عایق‌بندی پنجره‌های دوجداره هستند.

تعمیر پنجره‌های دوجداره

پنجره‌های دوجداره جزء پنجره‌‌های مقاوم هستند و بسیار کم پیش می‌آید دچار مشکل شوند. اما با این وجود گاهی ممکن است که دچار مشکلاتی شوند که نیاز به تعمیرات دارند. لازم است هنگام بروز مشکلات کوچک نیز زودتر برای تعمیر و رفع مشکل پنجره اقدام کنید. در غیر این صورت مشکل بیشتر شده و لازم است هزینه بیشتری بابت تعمیر آن پرداخت کنید. برای کم‌کردن هزینه‌های مربوطه در صورت بروز مشکل تعمیر پنجره دوجداره ضروری است.

گاهی اوقات پنجره هنگام باز و بسته‌شدن گیر دارد و به‌راحتی نمی‌توان آن را باز و بسته کرد. علاوه بر این ممکن است هنگام باز کردن آن خودبه‌خود بسته شود. برای رفع این مشکل نیاز به رگلاژ پنجره دوجداره است.

نصب توری پلیسه روی پنجره دوجداره

در سفارش تولید و ساخت درب و پنجره دوجداره، اگر کارفرما توری پلیسه سفارش بدهد، توری هم همراه پنجره دوجداره تولید میشود. پس از نصب درب و پنجره دوجداره توری ها هم نصب می‌گردد. بردیا پنجره با 14 سال سابقه تولید توری پلیسه خود با بالاترین کیفیت و بهترین متریال بازار به سراسر استان تهران و کرج (البرز) ارسال میکند و آماده خدمت رسانی در تمامی ایام میباشد. جهت آشنایی با مزایا و نحوه تولید توری پلیسه این مقاله را بخوانید.

هزینه‌های مربوط به تولید توری پلیسه

توری‌های پلیسه‌ای در قاب پنجره‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. هنگام سفارش پنجره دوجداره می‌توانید این توری‌ها را سفارش دهید در این صورت قیمت پنجره دوجداره به نسبت افزایش می‌یابد. این توری‌ها بسیار انعطاف‌پذیر هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را جای‌گذاری کرد. در صورت نیاز به توری پلیسه باید اندازه قاب پنجره خود را در نظر بگیرید. برای سفارش آن بایستی اندازه‌ها را به کارگاه تولید توری پلیسه ارائه دهید تا توری مناسب را برای شما طراحی کنند. عوامل مؤثر بر قیمت این‌طوری به شرح زیر است:

  • اندازه قاب پنجره و متراژ آن از مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر روی قیمت توری‌های پلیسه است.
  • باتوجه‌به جنس متریال و برند‌های آن که برای ساخت این توری‌ها به‌کاررفته سبب تغییر شدن قیمت آن‌ها می‌شود.
  • قیمت توری‌ها در فصول مختلف کاملاً متفاوت است. در فصل تابستان چون تقاضا برای این محصول بالا می‌رود به نسبت قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد.
نصب پنجره دوجداره

نصب پنجره دوجداره

تأثیر متریال‌ها بر قیمت پنجره‌های دوجداره

متریال‌ها یکی از تأثیرگذارترین عوامل در تفاوت قیمت پنجره دوجداره هستند. دلیل این تفاوت قیمت،  متنوع بودن برندهای این متریال‌ها است. بیش‌ترین مارک‌هایی که در حال حاضر وجود دارند مارک‌های کشور ترکیه هستند که در کیفیت‌های متفاوتی تولید شده‌اند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های یراق آلات پنجره دوجداره می‌توان نکاتی را در نظر گرفت. این نکات عبارت‌اند از:

  • از لحاظ کیفیت این ابزارها درجه‌بندی شده‌اند. محصول درجه یک باوجوداینکه قیمت بالاتری دارد، ماندگاری و طول عمر آن‌ها نیز بالاتر است.
  • پروفیل پنجره دوجداره از آلومینیوم، آهن، آلوود، چوبی و UPVC ساخته می‌شود. در ایران PVC آن طرف‌دار بیشتری دارد.
  • استفاده از برندهای مختلف چینی و ایرانی جایگزین خوبی برای برند‌های ترکیه هستند که قیمت مناسب‌تری نیز دارند.
  • جایگزین‌کردن یراق تک حالته به جای یراق درب سوئیچی مقدار قابل‌توجهی از هزینه‌ها را کم می‌کند.
  • دستگیره‌های پلاستیکی قیمت پایین‌تری دارند. می‌توانید به‌جای دستگیره‌های فلزی از دستگیره‌های پلاستیکی استفاده کنید.

توجه کنید که خرید یراق‌آلات بی‌کیفیت قیمت پایین‌تری دارند. اما خیلی زود عمر آن‌ها تمام شده و به‌ناچار مجبورید که پنجره را تعمیر کنید. با تعمیر پنجره هزینه شما چندبرابر می‌شود پس همان بهتر که از ابتدای کار محصول باکیفیت را خریداری کنید.

تأثیر متریال‌ها بر قیمت پنجره‌های دوجداره

تأثیر متریال‌ها بر قیمت پنجره‌های دوجداره

نحوه قیمت‌گذاری پنجره دوجداره

محاسبه قیمت پنجره دوجداره بسیار دردسرساز است. در این پنجره‌ها علاوه بر متریال مصرفی عوامل مختلف دیگری در قیمت تأثیرگذار هستند. برای برآورد قیمت حدودی لازم است با تمامی این متریال‌ها و قیمت آن‌ها آشنا باشید. نصابان پنجره قبل از هر کاری ابعاد دقیق پنجره را اندازه‌گیری می‌کنند و باتوجه‌به نظر مشتری طرح و متریال‌های لازم را پیاده‌سازی خواهند کرد.

به دلیل پیچیدگی در محاسبه حتی نصاب‌ها نیز نمی‌توانند به‌راحتی قیمت نهایی را تعیین کنند. برای رفع این مشکل آن‌ها از نرم‌افزارهای مخصوص محاسباتی استفاده می‌کنند. توجه به این نکته الزامی است که قیمتی پیشنهادی نصاب قیمت دقیق نیست و ممکن است در هنگام اتمام کار این قیمت مقداری کم یا زیاد شود.

عوامل مؤثر به قیمت پنجره دوجداره

برای قیمت پنجره دوجداره به‌صورت حدودی لازم است با تمامی پارامترهایی که روی قیمت تأثیرگذار هستند آشنا باشید. این پارامتر‌ها عبارت‌اند از:

  • برند پروفیل مورداستفاده در پنجره

بعضی از پنجره‌ها به‌صورت کارگاهی و برخی دیگر به‌صورت شرکتی تولید می‌شوند. پروفیل مورداستفاده در این پنجره‌ها از برند‌های مختلفی است که قیمت متفاوتی دارند.

  • متراژ پنجره

متراژ پنجره عمده‌ترین تأثیر را روی قیمت آن دارد. باتوجه‌به متراژ میزان استفاده از یراق‌آلات، متریال مصرفی پنجره و طرح پنجره قیمت‌ها متفاوت می‌شوند. در واقع متراژ پنجره به‌صورت غیرمستقیم تأثیر خود را روی قیمت نهایی نشان می‌دهد.

  • کتیبه

اگر علاقه‌مند به نصب کتیبه همراه با پنجره باشید قیمت نهایی بالاتر می‌رود.

  • بازشو پنجره

بازشو در مدل‌های مختلفی وجود دارند که باتوجه‌به آن‌ها قیمت‌ پنجره نیز تغییر می‌کند. تفاوت بازشوها در ابعاد، برند، جنس، یک‌طرفه و دوطرفه بودن و تعداد آن‌ها است.

  • تعداد لنگه‌ها

هر چه تعداد لنگه‌ها بیشتر باشد قیمت پنجره بالاتر می‌رود.

عوامل موثر به قیمت پنجره دوجداره

عوامل موثر به قیمت پنجره دوجداره

به‌صرفه‌ترین پنجره دوجداره

پنجره‌های متنوعی با متریال‌های مختلف و برند‌های گوناگون در بازار وجود دارند. بعضی از آن‌ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند جزء گران‌ترین پنجره‌های موجود در بازار هستند. به‌صرفه‌ترین پنجره دوجداره به پنجره‌ای گفته می‌شود که هم دارای قیمت مناسب و هم کیفیت بالا است. از طرفی باید عایق‌بندی خوبی هم داشته باشد.

پروفیل پنجره مهم‌ترین عامل قیمت آن است. هرچه جنس مرغوب‌تر خریداری کنید قیمت بالاتر می‌رود. درصورتی‌که هم کیفیت کار و هم میزان قیمت برای شما اهمیت دارد، بهترین راه‌حل انتخاب پنجره باکیفیت متوسط و قیمت مناسب است.

تولیدکنندگان پنجره‌های دوجداره می‌خواهند پنجره‌ای با بهترین متریال و قیمت منصفانه تولید کرده و به دست مصرف‌کننده برسانند. اگر شما درخواست پنجره ارزان قیمت را دارید از مواد درجه سوم برای تولید آن استفاده می‌کنند که کیفیت نامرغوبی دارد.

برخی از تولیدکنندگان نیز از متریال‌های باکیفیت استفاده می‌کنند و برای به‌صرفه کردن قیمت از میزان سود خود کم خواهند کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید این پنجره‌ها ابتدا از نصاب‌ها و تولیدکنندگان مختلف قیمت آن را پرس‌وجو کرده پس از آن مناسب‌ترین قیمت را انتخاب کنید. برای خرید پنجره دوجداره مناسب و به‌صرفه می‌توانید به سایت بردیا upvc مراجعه کنید.

انواع پنجره دوجداره

انواع پنجره دوجداره

سخن آخر

با افزایش ساختمان‌سازی‌ها استفاده از پنجره‌های دوجداره افزایش‌یافته و تولید پنجره دوجداره با قیمت‌های متفاوت بالا رفته است. این پنجره‌ها به دلیل عایق خوبی که دارند طرف‌داران زیادی پیدا کره‌اند. نمی‌توان به طور واضح قیمت پنجره دوجداره را اعلام کرد؛ چرا که عوامل متغیر و مختلفی بر روی قیمت‌گذاری این پنجره‌ها دخیل است.

علاوه بر قیمت پنجره دوجداره لازم است به موارد دیگر در خصوص این پنجره‌ها توجه کنید یکی از این موارد تعمیرات آن است. امروزه تقریباً تمامی خانه‌های تازه‌ساخت از پنجره دوجداره استفاده می‌کنند؛ بنابراین لازم است در مورد رگلاژ پنجره دوجداره و تعمیر آن تا حدودی اطلاعات داشته باشید. همان‌طور که گفته شد استفاده از متریال‌ باکیفیت پایین سبب می‌شود که بعد از مدتی به تعمیر پنجره دوجداره نیاز پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *