فروش و نصب پنجره یو پی وی سی آشنایی با تولید پنجره دوجداره

تولید پنجره دوجداره امروزه رونق زیادی دارد؛ زیرا در ساختمان سازی از این محصولات بسیار استفاده می‌شود. این پنجره‌ها علاوه بر این‌که امنیت بسیار بالایی دارند، در واقع به‌عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز عمل کرده و از هدر رفتن گرمای داخل منزل جلوگیری می‌کنند.

استفاده از این محصولات سکوت و آرامش را برای منازل به ارمغان می‌آورد؛ زیرا از ورود سر و صدا به داخل خانه جلوگیری می‌کند. در این مقاله قصد داریم که جهت آشنایی با تولید پنجره دوجداره توضیحاتی ارائه دهیم، پس تا انتهای این نوشتار ما را همراهی کنید.

تولید درب و پنجره دوجداره برای پروژه های بازسازی و نوسازی ساختمان، تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب و تولید توری پنجره دوجداره (پلیسه)، همچنین کارخانه خط تولید پنجره دوجداره یو پی وی سی در تهران واقع است. برای اطلاع از قیمت و نحوه محاسبه با ما تماس بگیرید.

با پنجره دو جداره بیشتر آشنا شوید

پنجره دوجداره نسل جدیدی از پنجره‌ها هستند که به دلیل مزایای بسیار امروزه طرفدار زیادی پیدا کرده‌اند. همان طور که از نامشان پیداست، شیشه به کار رفته در این محصولات از دو جدار یا لایه تشکیل شده است. برای تولید پنجره دوجداره قاب یا همان فریم پنجره نیز از متریال UPVC ساخته می‌شود.

در گذشته از فلزاتی نظیر آهن و یا متریال چوبی برای ساخت قاب پنجره استفاده می‌شد که مشکلاتی مانند زنگ زدگی و پوسیدگی را به همراه داشتند. این مواد طول عمر پائینی داشتند و خیلی زود خراب می‌شدند؛ بنابراین ظاهر ساختمان جلوه نامطلوبی پیدا می‌کرد. متریال UPVC کاملا در برابر شرایط آب و هوایی و رطوبت بالای محیط مقاوم است و در عین حال وزن فوق‌العاده سبکی نیز دارد.

ساختار کلی پنجره دوجداره به این شکل است که از دو لایه شیشه تشکیل شده است. این شیشه‌ها توسط نوار اسپیسر از هم مجزا شده‌اند. حال برای عایق کردن محصول تولید شده در برابر صدا و حرارت، فضای بین دو لایه شیشه پر از گاز آرگون می‌گردد.

پنجره دوجداره علاوه بر این‌که شکل ظاهری ساختمان را زیبا جلوه می‌دهد، نقش مهمی در بهینه سازی مصرف انرژی ایفا می‌کند. این محصولات مانع ورود گرد و خاک به درون خانه می‌شوند؛ بنابراین لازم نیست که هر روز اشیای داخل منزل را گردگیری کنید. شیشه‌های این پنجره نیز در برابر شکستگی استحکام زیادی دارد؛ ازاین‌رو در هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله می‌توانند، ایمنی مناسبی را برای کاربر فراهم کنند.

تعدادی از پنجره‌های دوجداره دارای قاب آلومینیومی هستند که مانع ذوب شدن پنجره هنگام بروز آتش‌سوزی می‌گردد. مزیت دیگر این محصولات این است که در مقابل اشعه خورشید دوام بالایی دارند و به راحتی خراب نمی‌شوند.

مراحل تولید پنجره دوجداره

برای ساخت پنجره نخست یک جفت شیشه به دقت اندازه گیری می‌شود و بعد به طور دستی یا با استفاده از میز برش اتوماتیک برش داده می‌شود. برش دقیق این شیشه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. هرگونه خطای انسانی باعث می‌شود که هزینه زیادی به تولیدکننده تحمیل شود.

در صورتی که از وسایل اتوماتیکی نظیر اره‌ها و میزهای انتقال استفاده شود، میزان اشتباهات کاهش پیدا می‌کند. این ابزار موجب می‌شوند که شیشه دقیقا در سایز مورد نظر برش داده شود. پس از این‌که شیشه‌ها به اندازه دلخواه برش زده شد، با آب بندی دو ورق مجزا با استفاده از درزگیر، یک واحد شیشه به وجود می‌آید.

در مرحله بعد یونیت شیشه دوجداره که آب بندی شده است، از شیشه شوی عبور می‌کند. واشر می‌تواند مهم‌ترین قطعه تجهیزات در کل فرآیند تولید شیشه دوجداره باشد؛ زیرا به کاربر این اطمینان را می‌دهد که شیشه کاملاً عاری از آلودگی است.

مونتاژ اسپیسر مرحله بعدی در تولید پنجره دوجداره است. برای این کار از یک میله فاصله‌گیر که بین دو شیشه پنجره مهر و موم شده است، استفاده می‌شود. اسپیسر در واقع نواری است که برای به وجود آوردن فاصله بین دو جدار شیشه کاربرد دارد. اسپیسرها معمولا از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند. برای این‌که نم و رطوبت فضای بین دو لایه شیشه گرفته شود، درون اسپیسرها را با مواد جاذب رطوبت مانند سیلیکا ژل پر می‌کنند.

در گذشته از اسپیسرهای فلزی و الیافی استفاده می‌شد، که گرما را انتقال می‌داد. امروزه اسپیسرهای آلومینیومی را برای ساخت پنجره دوجداره به کار می‌برند. این محصولات بازده انرژی بیشتری دارند و توانایی حفظ گرمای محیط را دارا هستند.

پر کردن گاز آخرین مرحله تولید پنجره دوجداره است. برای افزایش بیشتر بازده حرارتی پنجره، از پر کردن گاز استفاده می‌شود. به کمک تجهیزات مخصوص، فضای بین دو لایه شیشه پنجره UPVC را با گازهای آرگون، کریپتون و زنون پر می‌کنند.

مراحل مختلف تولید پنجره دوجداره آشنایی با تولید پنجره دوجداره

مراحل مختلف تولید پنجره دوجداره

ساخت پنجره UPVC توسط دستگاه cnc

همان طور که در بالا ذکر شد، به طور کلی مراحل تولید پنجره دوجداره شامل برش شیشه، شستشوی شیشه، کاربرد اسپیسر و پر کردن گاز است. البته می‌توان کلیه مراحل تولید پنجره upvc را توسط دستگاه‌های پیشرفته‌ای مانند cnc نیز انجام داد.

برای کار با این دستگاه مدرن، ابتدا ابعاد پنجره را به کامپیوتر cnc انتقال می‌دهند. رایانه پس از دریافت این اطلاعات، دستور ساخت پنجره دو جداره را به دستگاه cnc می‌دهد. اکنون تمام مراحل تولید پنجره دو جداره به طور خودکار انجام می‌گردد.

بردیا پنجره با آغاز فعالیت خود در زمینه تولید پنجره دوجداره از سال 86 پس از تجربه اجرا و نصب پنجره دوجداره در سراسر کشور برای شرکت های معتبر طرف قرار داد پروفیل upvc آلمانی شروع به فعالیت کرد.

تولیدات ما:

  • درب و پنجره دوحالته تیلت اند ترن tilt&tern
  • درب و پنجره تک حالته ترن. turn
  • درب و پنجره فولکس واگنی. tilt&slide
  • درب و پنجره کشویی. اسلایدینگ sliding

با استفاده از بهترین متریال موجود در بازار و دقت در تولید و طراحی

تولید درب و پنجره دوجداره برای پروژه های بازسازی و نوسازی، تعویض پنجره های قدیمی با دوجداره بدون تخریب و تولید توری پنجره دوجداره (پلیسه)، همچنین کارخانه خط تولید پنجره دوجداره یو پی وی سی در تهران واقع است

آشنایی با تولید پنجره دوجداره انواع پنجره دوجداره در بازار

انواع پنجره دوجداره در بازار

شیوه ساخت پنجره‌های پی وی سی

تولید پنجره‌ پی وی سی را می‌توان به چند مرحله اصلی تقسیم کرد که عبارتند از: آماده سازی، فرز کانال، اتصال پروفیل، فرز قاب و اتصال پروفیل‌هایی که از قبل برش داده شده‌اند.

به طور کلی مراحل تولید پنجره PVC به صورت زیر است:

  • برش پروفیل پلاستیکی با توجه به نیاز
  • استحکام بخشیدن به پروفیل با تقویت کننده
  • متصل کردن پروفیل‌ها
  • فرز کانال و ایجاد سوراخ هایی برای حذف رطوبت به کمک کاتر
  • نصب اتصالاتی مانند دستگیره، لولای پنجره و غیره
  • انجام جوشکاری و تمیز کردن کلیه درزهای پنجره
  • نصب و تثبیت شیشه با آلومینیوم
  • پرس

پروفیل‌های پی وی سی اغلب توسط اره میتر برش داده می شوند. این تجهیزات انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به اره‌های رومیزی،  اره‌های ثابت و اره‌های تک سر اشاره کرد. اندازه پروفیل را بهتر است حدود 6.5 متر بگیرید؛ زیرا میزان ضایعات را به حداقل می‌رساند. اگر اندازه بزرگ‌تری احتیاج دارید،  به جای اره میتر، بهتر است از اره نواری استفاده کنید.

پس از برش دادن، حال باید پروفیل‌ها تقویت شده و در نهایت به هم متصل شوند. همان طور که در بالا ذکر شد، باید شیارهایی برای تخلیه رطوبت در محصول ایجاد کرد که این کار توسط کاتر صورت می‌پذیرد. در نهایت شیشه و یراق آلات پنجره مانند دستگیره نصب می‌شود.

فرق پنجره pvc با upvc

فرق بین پنجره pvc با upvc این است که در فرآیند تولید پنجره دوجداره UPVC از تکنولوژی پیشرفته‌تری استفاده می‌گردد. به منظور تولید پنجره پی وی سی، پروفیل پی وی سی به کار می‌رود که در مقابل تابش آفتاب مقاومت چندانی ندارند و خیلی زود رنگ خود را از دست می‌دهند. این مسئله موجب شده است که امروز اغلب سازندگان ساختمان تمایل داشته باشند، از پنجره دوجداره UPVC استفاده کنند.

نمونه‌ای از پنجره دوجداره UPVC آشنایی با تولید پنجره دوجداره

نمونه‌ای از پنجره دوجداره UPVC

نتیجه‌گیری

با توجه به این‌که امروزه مردم سعی می‌کنند، محیط زندگی خود را از آلودگی‌ها و سر و صدای بیرون حفظ کنند، تمایل بسیاری به خرید پنجره دوجداره پیدا کرده‌اند. این محصولات علاوه بر ظاهر زیبا و مدرن، از اتلاف حرارت نیز جلوگیری کرده و فضای داخلی منازل را در فصول سرد سال، گرم نگه می‌دارند. ازاین‌رو تولید پنجره دوجداره به دلیل تقاضای بالای مردم پیوسته در حال افزایش است.

فروشگاه آنلاین بردیا پنجره در زمینه فروش و تعمیر پنجره دوجداره فعالیت دارد. با خرید اینترنتی این محصولات پرکاربرد، علاوه بر این‌که از همه مزایای خرید اینترنتی مانند سرعت و سهولت بهره می‌برید، پنجره دوجداره را با نرخ ارزان تهیه می‌کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *