قطعاً تا به امروز مشاهده کرده‌اید به هنگام شروع ساخت یک ساختمان یا فروش آن یکی از مزایایی که بارها فروشندگان و مهندسان به آن اشاره می‌کنند، پنجره‌های دوجداره آن است. درب و پنجره دوجداره امروزه مخصوصاً در زندگی شهری کاربردهای بسیاری دارد و به‌نوعی وجود آن‌ها یکی از ضروری‌ترین موارد است. در این مطلب همراه بردیا پی‌وی‌سی باشید تا به تمامی اطلاعات در مورد پروفیل پنجره دوجداره چیست بپردازیم.

پروفیل پنجره دوجداره چیست؟

پروفیل پنجره دوجداره ماده اصلی دوجداره شدن یک پنجره است. این ماده به پنجره این امکان را می‌دهد که بتواند محیط داخلی را در برابر صدا، سرما و گرما محافظت کند. در واقع اگر پروفیل در بین شیشه‌های پنجره وجود نداشته باشد، پنجره تنها دو شیشه خواهد بود که بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و هیچ کاربرد و خاصیت دیگری ندارند.

به پروفیل پنجره‌های دوجداره، upvc نیز گفته می‌شود. یوپی‌وی‌سی یک ماده سبک وزن و بادوام است که در کوره‌های حرارتی و گرمایی تولید می‌شود. یو پی‌وی‌سی مانند یک قاب، شیشه را در بر می‌گیرد و به هیچ عنوان نمی‌گذارد که موارد اشاره شده در پاراگراف قبلی تأثیری در فضای داخلی ساختمان داشته باشند. ناگفته نماند که کیفیت مواد اولیه ساخت یوپی‌وی‌سی می‌تواند به صورت کلی بر روی قیمت پنجره دوجداره تأثیرگذار باشد.

کاربرد پروفیل‌های پنجره دوجداره

همان‌طور که می‌دانید، 85 تا 87 درصد سطح هر پنجره را شیشه‌ها تشکیل داده‌اند. شیشه‌های معمولی که عمدتاً به شیشه‌های تک جداره معروف هستند، حلقه‌ای ضعیف از عایق بودن را به فضای داخلی ساختمان ارائه می‌دهند. پس اولین کاربرد و همچنین مهم‌ترین کاربرد پروفیل پنجره دوجداره، دستیابی به مصرف انرژی متناسب و پایین است.

موضوعی بعدی در ساختار پنجره‌های دوجداره قرار می‌گیرد. پروفیل‌ها در کنار ساختار آلومینیومی قرار دارند. این دو در کنار هم مانند یک تیم قوی در جهت عایق صدا و عایق حرارت عمل می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا دامنه موارد استفاده از پروفیل‌های پنجره دوجداره وسیع باشد.

به‌صورت کلی، یراق‌آلات پنجره دوجداره در کنار انواع پروفیل‌هایی که در پنجره قرار گرفته‌اند، به بهترین حالت ممکن به فعالیت می‌پردازند. در ادامه به مزایای استفاده از پروفیل‌های پنجره دوجداره می‌پردازیم تا با عملکرد و کاربرد این محصول بیشتر آشنا شوید.

نمایی از داخل پروفیل پنجره‌های دوجداره پروفیل پنجره دوجداره چیست

نمایی از داخل پروفیل پنجره‌های دوجداره

مزایای استفاده از پروفیل‌های پنجره دوجداره

ساخت پروفیل پنجره دوجداره باعث شد تا افراد بتوانند زندگی راحت‌تری را برای خود داشته باشند؛ اما پروفیل‌ها تنها تأثیری بر تسهیل زندگی روزمره نداشتند و به‌صورت کلی مزایای بسیاری را برای افراد ارائه می‌دهند. در این قسمت به تعدادی از مزایای اصلی استفاده از پروفیل‌های پنجره دوجداره می‌پردازیم.

ضرورت دانستن مزایای این محصول در این است که با کاربرد آن بیشتر آشنا می‌شویم و زمانی که مشاهده کنیم که مشکلی در عملکرد پنجره به وجود آمده، سریعاً نسبت به تعمیر پنجره UPVC اقدام می‌کنیم؛ زیرا می‌دانیم که مشکل دقیقاً از کدام قسمت نشئت می‌گیرد.

طول عمر و ماندگاری بالا

پروفیل پنجره دوجداره جزء بادوام‌ترین مواد صنعتی است. این ماده دچار زنگ‌زدگی، پوسیدگی، تاب خوردگی و برآمدگی‌های پی‌درپی نمی‌شود. طول عمر و ماندگاری بالا یوپی‌وی‌سی‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما نیز خواهد شد.

نمایی از یراق‌آلات پنجره‌های دوجداره به همراه پروفیل پنجره دوجداره چیست

نمایی از یراق‌آلات پنجره‌های دوجداره به همراه پروفیل

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

اصلی‌ترین دلیل تولید پنجره دوجداره، صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. پروفیل‌ها مانند یک عایق عمل می‌کنند و از هدر رفتن انرژی، گرما و سرما جلوگیری می‌کنند. تعویض پنجره قدیمی با دوجداره علاوه بر کاهش هزینه‌های مبنی بر مصرف انرژی به دیگر هم‌وطنان نیز اجازه می‌دهد تا در فصل گرما و سرما از انرژی برق و گاز استفاده کنند.

سازگار با محیط‌زیست

پروفیل‌های پنجره دوجداره این خاصیت را به پنجره می‌دهند که کاملاً با محیط زیست سازگار بوده و صد درصد قابل بازیافت باشند. قابلیت بازیافت این محصول باعث می‌شود تا مواد اولیه برای ساخت پروفیل‌های پنجره دوجداره همواره در دسترس باشد. شاید به همین دلیل است که این دسته از پنجره‌ها نسبت به دیگر پنجره‌ها همواره قیمت ثابت و مناسبی داشته‌اند.

بررسی سه نوع سبک اصلی پروفیل یوپی‌وی‌سی پنجره‌های دوجداره

قطعاً تا به امروز شنیده‌هایی مبنی بر سه سبک اصلی پروفیل یوپی‌وی‌سی به گوشتان خورده است؛ اما آن‌قدر که باید اطلاعات کافی در مورد آن‌ها را مطالعه نکرده‌اید. در این قسمت با بردیا پی‌وی‌سی همراه باشید تا به بررسی این سه نوع سبک اصلی بپردازیم.

پروفیل‌های پنجره Ovolo

پروفیل‌های پنجره Ovolo یکی از انواع سبک‌های اصلی یوپی‌وی‌سی است. این سبک، مناسب برای افرادی است که می‌خواهند فضای داخلی خانه آن‌ها تا حدودی سنتی باشد. معمولاً از پروفیل‌های پنجره Ovolo برای پنجره‌های منحنی استفاده می‌شود.

پروفیل‌های پنجره دوجداره در انواع رنگ‌های مختلف پروفیل پنجره دوجداره چیست

پروفیل‌های پنجره دوجداره در انواع رنگ‌های مختلف

پروفیل‌های پنجره sleek

پروفیل‌های پنجره sleek  یکی از انواع سبک‌های یوپی‌وی‌سی است که رگلاژ پنجره دوجداره در این سبک از یوپی‌وی‌سی بسیار راحت‌تر از دیگر سبک‌هاست. این سبک مانند Ovolo ظاهر سنتی خود را تا حدودی حفظ کرده است؛ اما بیشتر در آن رنگ و بوی کلاسیک را مشاهده می‌کنید. از سبک پروفیل‌های پنجره sleek بیشتر برای ساختمان‌هایی که پنجره‌های بلند دارند استفاده می‌شود.

پروفیل‌های هموار

در آخر نیز یکی از رایج‌ترین نوع پروفیل‌هایی که در تمامی جهان برای پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود، پروفیل‌های هموار است. پنجره دوجداره upvc هموار یکی از مقاوم‌ترین‌ها در برابر آسیب‌های طبیعی مانند طوفان است. پروفیل پنجره‌های دوجداره در این سبک به یکی از مطرح‌ترین‌ها تبدیل شده است.

نمای داخلی پروفیل‌های پنجره دوجداره پروفیل پنجره دوجداره چیست

نمای داخلی پروفیل‌های پنجره دوجداره

چه مواردی یک پروفیل پنجره دوجداره خوب را از بد جدا می‌کند؟

قطعاً برای شما این مشکل پیش آمده است که به هنگام خرید یک پنجره دوجداره، تشخیص اینکه کدام یک کیفیت بالایی دارد و کدام یک بی‌کیفیت است ممکن است مسئله‌ای پیچیده باشد؛ اما اگر چک لیستی را از قبل تهیه کرده باشید که در خصوصیات یک پروفیل پنجره دوجداره باکیفیت را قید کرده باشد، انتخاب برای شما راحت‌تر خواهد بود.

اولین قدم برای خرید یک پروفیل پنجره دوجداره خوب، فروشگاه معتبری است که انتخاب می‌کنید. بردیا پنجره یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های حال حاضر برای خرید بهترین پروفیل‌های پنجره دوجداره است. این فروشگاه همچنین به ارائه محصولاتی دیگر همچون تولید توری پلیسه، چسب سیلیکون و ماستیک نیز می‌پردازد و در این موارد بسیار خوش درخشیده‌ است.

دومین قدم، بررسی بخش‌های مختلف پنجره دوجداره است. یک پروفیل پنجره دوجداره خوب دارای بخش‌های مختلفی است که هرکدام باید خصوصیاتی را به خریدار ارائه دهند. در این قسمت به معرفی بخش‌های مختلف پروفیل و خصوصیات مهم آن می‌پردازیم.

سیستم قفل نصب‌شده بر روی پروفیل

بررسی سیستم قفل یکی از ساده‌ترین موارد است. کافی است تنها دستگیره را فشار دهید و مشاهده کنید که آیا زبانه به‌درستی حرکت می‌کند یا خیر.

سیستم پیچ و مهره‌ها

این موضوع یکی از مهم‌ترین بررسی‌ها است. اگر در پروفیل پنجره از پیچ و مهره‌های مناسب استفاده نشده باشد، پنجره به‌صورت کلی استانداردهای لازم را ندارد و چه‌بسا که می‌تواند خطرات جانی را نیز با خود به همراه داشته باشد.

سیستم جوش‌کاری شده

تمامی اتصالات موجود بر روی پروفیل‌های پنجره دوجداره باید به صورت جوشکاری شده باشند. این موضوع شامل چهارگوش پنجره نیز خواهد شد. سیستم جوشکاری باعث دوام و طول عمر پنجره نیز خواهد شد.

لولاها

لولاهایی که در کنار بدنه پروفیل پنجره دوجداره قرار می‌گیرند باید صد در صد متحرک باشند. این قسمت از پنجره‌ها به دلیل اینکه دائماً در حال حرکت هستند باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند که معمولاً فروشگاه‌ معتبر بردیا یوپی‌وی‌سی پنجره‌های دوجداره‌ای با بهترین لولاها ارائه می‌دهد.

اینترلاکرها

اینترلاکرها بلوک‌های یو پی‌وی‌سی دو زاویه هستند که به بسته شدن مناسب ارسی کمک می‌کنند و آن را محکم نگه می‌دارند. علاوه بر این، آن‌ها همچنین به پنجره شما امنیت بیشتری می‌دهند. همه سیستم‌های پنجره این مورد را دارند. تنها دلیلی که ممکن است اینترلاکرها روی پنجره نباشند این است که سازنده یا خیلی تنبل بوده یا فراموش کرده است.

پنجره‌ای دوجداره به همراه نمای نزدیک پروفیل پروفیل پنجره دوجداره چیست

پنجره‌ای دوجداره به همراه نمای نزدیک پروفیل

چگونه اقدام به خرید بهترین نوع پروفیل‌های پنجره دوجداره کنیم؟

روش خرید پروفیل پنجره دوجداره به‌صورت حضوری و غیرحضوری است. امروزه نحوه خرید به‌صورت غیرحضوری یکی از رایج‌ترین روش‌ها است که افراد در وهله اول به انتخاب آن می‌پردازند. توصیه ما به شما این است خرید بهترین نوع پروفیل موردنیاز خود را از طریق بردیا یوپی‌وی‌سی انجام دهید.

کارشناسان مطرح بردیا یوپی‌وی‌سی به همواره آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند. شما می‌توانید به‌راحتی با ثبت سفارش خود در این سایت اقدام به خرید این محصول کنید و در محل موردنظر با قیمتی بسیار مناسب آن را تحویل بگیرید.

تمامی پروفیلهای UPVC برندهای مختلف که توسط برد یا پنجره چه در تولید چه در فروش ارائه می‌شوند در دو نوع یا در دو شکل موجود میباشند پروفیلهای یو پی وی سی نوسازی و پروفیلهای upvc بازسازی

پروفیل  UPVC نوسازی

همان پروفیلی است که اغلب پنجره‌های موجود در پروژه های خانه های نوساز به کار می رود.

پروفیل UPVC بازسازی

پروفیل یوپی وی سی بازسازی همان پروفیل نوسازی است ست با یک لبه اضافه از داخل برای پوشاندن قسمت‌هایی از پنجره های قدیمی که از داخل مشاهده می شود.

البته در بعضی پروفیل ها قطر پروفیل بازسازی کمی کمتر یا بیشتر از پروفیل نوسازی می باشد.

پروفیل پنجره upvc

از لحاظ عملکرد هر دو پروفیل پنجره upvc به یک میزان در عایق بندی هستند پروفیل بازسازی برای حفظ زیبایی داخلی منازلی که اقدام به تعویض پنجره های قدیمی با دوجداره نمودند.

کلام آخر

امروزه استفاده از پنجره‌ها دوجداره در سراسر جهان رواج یافته است. مهم‌ترین مواد اولیه که برای ساخت پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود، انواع پروفیل‌های مختلف است. پروفیل‌ها انواع مختلفی دارند و هرکدام نیز دارای کاربردهای مختلف است. شما می‌توانید به راحتی از بردیا یوپی‌وی‌سی اقدام به خرید پروفیل‌ها کنید.

نسبت به اینکه چه نوع سبکی از پنجره دوجداره‌ای در خانه شما وجود دارد می‌تواند انواع پروفیل پنجره دوجداره را نسبت به سبک موردنظر خریداری کنید. پروفیل‌های پنجره دوجداره همچنین سازگار با محیط‌زیست هستند. این موضوع یعنی به هنگام استفاده از آن‌ها هیچ آسیبی به طبیعت وارد نمی‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *