اصطلاح یراق برای تمامی مشاغل به وسایلی اطلاق می‌شود که باعث به حرکت درآمدن درگیر شدن بسته شدن چرخش قطعه یا چند قطعه بهم میشود. یراق آلات پنجره دوجداره نیز برای پنجره دوجداره upvc کاربرد دارد.

فروش یراق آلات پنجره دوجداره

یراق آلات درب پنجره دوجداره هم قطعاتی هستند که باعث فیکس شدن بسته شدن و درگیر شدن باز شو و فریم میشوند. از اینرو خواستیم تا بعضی از قطعات یا یراق آلات درب و پنجره دوجداره را به شما معرفی کنیم. البته نه بصورت تخصصی، بلکه بصورتی که فهم آن برای عموم آسان باشد.

یراق آلات upvc تنوع زیادی دارند که تعدای از آنها را به شما معرفی میکنیم. وجه تمایز یک پنجره upvc یا درب upvc با مشابه آهنی آلومینیومی یا چوبی نه تنها در جنس آنهاست، بلکه دارا بودن حفر و کانالهای داخلی پروفیل درب پنجره upvc است که از دلایل مهم در جلوگیری از عبور صدا و سرما و گرم است که در انواع درب پنجره قدیمی آهنی آلومینیومی و چوبی نمی بینیم.

حفره مرکزی پروفیل درب و پنجره دوجداره بصورت سرتا سری میباشد و محل قرار گیری گالوانیزه میباشد. اولین قطعاتی که درب بخش قطعات و یراق آلات upvc میخواهیم بدان بپردازیم، گالوانیزه که وظیفه آن تقویت پروفیل upvc است. گالوانیزه با قطر مناسب پایه اصلی استحکام و مانعی برای دفرم شدن درب و پنجره upvc است و بدون گالوانیزه کارایی خود را از دست میدهد.

عمدتا در تولید پنجره دوجداره ضخامت گالوانیزه 1/2 میلیمتر است ولی برای طبقات مرتفع و ابعاد بزرگ درب و پنجره upvc از گالوانیزه ضخیم تر استفاده میشود. گالوانیزه ها هم داخل فریم قرار میگیرد هم داخل باز شوها و به صورت یو (u) شکل به پروفیل upvc پیچ میشود.

گالوانیزه دیگری که در بازشو در حفره لبه باز شو و محل قرار گیری لولاها قرار میگیرد جهت استحکام زیر کار لولاها که اصطلاحا تسمه لولا گفته میشود و لولا به آن پیچ میشود. این توان و دوام زیادی به بازشو می‌دهد و کمکی است برای کمتر خارج شدن از رگلاژ پنجره upvc یا درب upvc میشود.

اجزا و یراق آلات پنجره دوجداره

گسکت

جز مهم دیگری که در دسته قطعات و یراق آلات درب و پنجره دوجداره قرار میگیرد، گسکت (gasget) به فارسی واشر است. گسگت upvc نوار لاستیکی مشکی رنگی است که دورتادور لنگه باز شو درب و پنجره upvc و همینطور فریم قرار میگیرد که کار اصلی آن آببندی درزبندی و هوابندی است و کیفیت‌های متفاوتی دارد.

گسکت پنجره upvc، گسکست درب و پنجره دوجداره یا لاستیک آببندی که از مهمترین اجزا درب و پنجره دوجداره میباشد. بردیا پنجره فروشنده گسکت درب و پنجره دوجداره سچیل ترکیه با چند کد پر مصرف بیشترین فروش ما کد ۰۱۰۱ سچیل میباشد که به گسکت دومنظوره نیز معروف میباشد. گسکت سچیل سازنده گسکت epdm است که برترین و بهترین نوع لاستیک آببندی در دنیا میباشد. گسکت epdm بالاترین طول عمر و مقاومت را در برابر عوامل محیطی و نور خورشید و با بالاترین برگشت پذیری را در طول زمان دارد. رول های گسکت بصورت کیلویی و در بسته های ۱۶ و ۱۸ کیلویی فروخته می‌شود که هر کیلو حدودا 22 متر است.

در تعمیرات پنجره دوجداره و آببندی درب و پنجره دوجداره، معمولا گسکت یا لاستیک‌های پوسیده پنجره ها جدا سازی شده و گسکت epdm جایگزین میشود. در تولید پنجره دوجداره می‌توان از پروفیلهای بدون لاستیک شرکت‌ها خریداری کرد و لاستیک epdm را بصورت دستی روی پروفیل ها upvc سوار کرد. درست است که  هزینه بیشتری برای تولید کننده دارد، ولی عمر این نوع لاستیک ۴تا ۵ برابر لاستیک‌های دوجزئی یا لاستیک سر خود های پروفیل upvc است.

جنس بهترین گسگت upvc موجود در بازار EPDM که میتوان آن را بصورت جداگانه و بعد از تولید بصورت دستی روی فریم نصب شود گسگت EPDM مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خوشید و گرد و غبار دارد و برگشت پذیری بالای در بلندمدت دارد با طول عمر متوسط 15سال و علت غیر قابل بازیافت میباشد. بسیار ساده جدا شده و همینطور نصب میشود. انواع دیگر گسگت موجود است که کیفیت آنها به ترتیب بعد از گسکت EPDM قرار میگیرد.

گسگت TPE و TVPبا عمر متوسط 10 سال که بصورت دوجزئی روی فریم قرار میگیرد یعنی این گسگتها بصورت لاستیک سر خود روی فریم و باز شو از قبل قرار داده شده است  قابل بازیافت میباشند. گسگت سیلیکونی با طول عمر 7 یا 8 سال با تنوع رنگ و قابل بازیافت میباشد. درنهایت گسگت غیر مفید PVC با طول عمر 1 تا 2 سال با تنوع رنگ که سریع تر مجبور به تعمیر پنجره دوجداره خواهید شد!

دستگیره ها

دستگیر UPVC از جمله قطعات و یراق آلات UPVC است که صورت آلومینیومی و پلاستیکی که توصیه نمیشود، موجود میباشد. دستگیره های آلومینیومی با کیفیت‌های متفاوت موجود میباشد.

دستگیر پنجره یا دستگیره یک طرفه که برای پنجره های دوجداره تک حالته و دوحالته استفاده میشود با تنوع رنگی

دستگیره دوطرفه برای درب و پنجره ایی که از دوطرف باز و بسته میشود با تنوع رنگی

دستگیر سرویسی برای سرویس و حمام استفاده میشود

دستگیره بالکنی که برای درب بالکن UPVC مورد استفاده دارد

اسپانیولت

اسپانیولت که نقش بسیار مهمی در درزبندی و آببندی و چفت شدن درب و پنجره دوجداره دارد. اسپانیولت به نوار فلزی طولی که روی لنگه بازشو پنجره و درب قرار میگیرد و توسط دستگیره درب و پنجره upvc به بالا و پایین حرکت میکند و با حرکت بادامکهایی که روی آن قرار دارد و پس از درگیری‌ها زاماک یا لاکینگ پلیت یا کیپ هایی که روی فریم قرار دارند باعث بسته شدن چفت شدن درب و پنجره upvc میشود.

اسپانیولتها مدلهای مختلف دارد.

اسپانیولت پنجره دوجداره تک حالته که به صورت یک نوار فلزی طولی روی لنگه بازشو در یک طرف قرار میگیرد و توسط دستگیره به بالا و پایین حرکت میکند و بادامکهای آن با درگیری با زاماک یا لاکینگ پلیت روی فریم چفت میشود.

اسپانیولت و ست یراق پنجره دوجداره دو حالت که در سه یا چهار طرف باز شو قرار میگیرد و کار آن باز و بسته شدن از طرفین و بالا میباشد و عملکرد آب بندی و عایق بندی آن از یراق تک حالته بهتر است.

اسپانیولت و ست یراق آلات درب پنجره فولکس واگنی که دور تا دور لنگه بازشو سوار میشود و کمک میکند که درب یا پنجره upvc هم بصورت کشویی و هم بصورت کلنگی باز شود و توسط ریل بالا پایین حرکت کند.

اسپانیولت درب بالکنی بصورت یک نوار فلزی طولی روی لنگه بازشو قرار میگیرد که روی آن سیلندر یا مغزی سوار میشود و توسط بادامکها متحرک با لاک یا زاماک روی فریم چفت و بسته میشود.

مقابل زبانه

مقابل زبانه قطعه ای است که در راستای زاماک یا لا‌ک روی فریم قرار میگیرد و همینطور که از اسمش پیداست مقابل زبانه اسپانیوللت بالکنی قرار میگیرد تا زبانه با برخورد با آن روی فریم بایستاد.

زاماک (لاک یا کیپ)

زاماک قطعه فلزی از نوعی آلیاژ که ترکیب آلومنیوم، قلع، آهن و..

است زاماک یا لاکینگ پلیت روی فریم روبروی بادامک اسپانیولت قرار میگیرد و قسمت متحرک اسپانیولت بادامکی پشت لاک یا زاماک قرار میگیرد و موجب جفت و بسته شدن درب و پنجره دوجداره میشود.

کانکتور (مکانیکی کوپلر)

قطعه uشکل است که مولیون یا ستونهای عمودی و افقی درب و پنجره upvc را بهم متصل میکند. کانکتور به مولیون سوار است و به فریم و مولیونهای دیگر متصل میشود.

لولا ها

از قطعات مهم یراق آلات در و پنجره دوجداره upvc لولا است که انواع مختلف دارد.

لولای پنجره تک حالته در دو رنگ سفید و قهوه ای که چند مدل است لولای قدیمی آلومینیومی 7سانت و10سانی متری

لولاهای جدید رزه یا طرح رزه 9 سانتی متری در دورنگ سفید و قهوه ای که روکش آن پلاستیک و داخل آن ورق 1/5 میلیمتری است. بسیار قوی و کیفیت آن بسیار بالا تر از لولاهای آلومینیومی قدیمی است و برخلاف آنها طول عمر زیادی دارد.

لولای تنظیمی پنجره تک حالته upvc لولای آهنی بسیار قوی است که قابلیت تنظیم دارد و روی آن روکش یا کاور قرار میگیرد و تنوع رنگی آن بسته به تنوع رنک کاور دارد.

پیچ سرمته و سوزنی

تمامی اقسام پیچهای درب و پنجره دوجداره از پیچ زاماک پیچ لولا پیچ کانکتور پیچ‌ نصب و توری در فروشگاه بردیا پنجره موجود میباشد.

انواع پیچ های upvc

تمامی اقسام پیچ مرتبط با صنعت upvc با بالاترین کیفیت موجود است و آماده ارسال تمامی نقاط تهران و کشور میباشد. یراق آلات درب و پنجره دوجداره انواع دیگری دارد ولی پرکاربردترین آن را اینجا برای شما معرفی کردیم.

برای آشنایی با دیگر محصولات و یا خرید قطعات و یراق آلات upvc و دیگر محصولاتی که در این جا به آن اشاره نشده یا جهت مشاوره میتوانید با شرکت بردیا پنجره تماس حاصل نمایید و از مشاوره همکاران ما بهرمند شوید.

بردیا پنجره برای تامین نیاز همکاران فروش یراق آلات معتبر ترک‌ و آلمان و ارسال آن به سراسر کشور را در دستور کار قرار داد و این مزیت باعث تامین قطعات و یراق آلات پنجره دوجداره خود همینطور مشتریانی که نیاز به یراق upvc بصورت تک هستند و بدین ترتیب مجموعه ما یراق پنجره دوجداره را بصورت تک و عمده به سراسر تهران و کشور ارسال مینماید.

برای کسب اطلاع از جزئیات و قیمت و نحوه ارسال با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *