علت بسته نشدن پنجره دوجداره تعمیر پنجره دوجداره فروش درب و پنجره دوجداره upvc قیمت مناسب در تهران و کرج

به نظر شما علت بسته نشدن پنجره دوجداره چیست؟ بسیاری از درب و پنجره های دوجداره یوپی وی سی بعد از مدتی بسته به نوع تولید و نصب، در صورت عدم رعایت استانداردها در کوتاه مدت حدود یک سال در صورت رعایت استاندارد در بلند مدت حدود 6 سال دچار افتادگی میشود و اصطلاحا از رگلاژ خارج میشود و نیاز دارد که درب یا  پنجره upvc مجدد تنظیم یا رگلاژ شود، بنابراین با رگلاژ پنجره دوجداره مشکل آن حل خواهد شد.

البته در بعضی مواقع تنها رگلاژ درب و پنجره دوجداره کفایت نمیکند چرا که افتادگی در بلند مدت میتواند به لولاها آسیب برساند که ناگزیر باید لولاها نیز تعویض گردد بنابراین با تعمیر پنجره دوجداره مشکل حل خواهد شد. درهرصورت استفاده از پروفیل upvc با کیفیت، یراق آلات upvc برند، تولید مناسب و استاندارد، نصب اصولی همه یک مجموعه است که باهم میتواند از ایرادات و معایبی که برای درب و پنجره دوجداره پیش می آید جلوگیری کنید.

یک نکته فوق العاده حساس و مهم که بعضی تولید کننده‌ها رعایت نمی‌کنند ، مواردی چون رعایت ابعاد استاندرد در تولید بازشو درب و پنجره است، یعنی: یک ارتفاع بازشو درب و پنجره از استانداردهای تعریف شده بیشتر نباشد.

شاید این مقاله را نیز بپسندید: ایرادات و مشکلات پنجره دوجداره

دوم اینکه هرگز عرض بازشو از ارتفاع آن بزرگتر نباشد که اگر این اتفاق بیافتد، عرض از ارتفاع بیشتر باشد، با رگلاژ پنجره دوجداره و یا تعمیر پنجره دوجداره یا تعویض لولا و قطعه ای درست نخواهد شد و دوباره پس از مدت کوتاهی بازشو می‌افتد. این دلیل بسته نشدن پنجره دوجداره خواهد بود.

پنجره‌های دوجداره از محبوب‌ترین پنجره‌ها به شمار می‌روند. در مواقعی ممکن است برای این پنجره‌ها مشکل به وجود بیاید. از مشکلات رایج می‌توان به‌دشواری در باز و بسته کردن پنجره اشاره کرد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید خواندن این مقاله برایتان مفید خواهد بود. در این مقاله به علت بسته نشدن پنجره دوجداره و روش‌های حل آن می‌پردازیم.

باز و بسته نشدن پنجره PVC می‌تواند به دلایل گوناگون رخ دهد. مهم‌ترین دلایل آن عبارت‌اند از شکستگی قفل، افت کیفیت گالوانیزۀ پنجره، به‌هم‌ریختگی رگلاژ پنجره و استهلاک لولاها. برخی از این مشکلات را می‌توان به‌سادگی در منزل حل کرد و برخی دیگر نیاز به کمک متخصص دارند.

علت اول؛ شکسته شدن قفل پنجره

باز و بسته نشدن پنجره ممکن است به دلیل خرابی قفل آن باشد. البته خرابی قفل خود دلایل گوناگونی دارد. ممکن است قسمتی از قفل پنجره شکسته شده باشد. در این صورت با تعویض قطعۀ مربوطه می‌توان مشکل را برطرف کرد.

باز و بسته نشدن پنجره دوجداره دلایل گوناگونی دارد.

باز و بسته نشدن پنجره دوجداره دلایل گوناگونی دارد.

علت دوم؛ کیفیت پایین گالوانیزه

در پروفیل  پنجره‌های دوجداره گالوانیزه‌هایی تعبیه می‌شود تا به افزایش مقاومت پنجره کمک شود. نقش این گالوانیزه‌ها افزایش اینرسی و افزایش مقاومت پنجره بر اثر باز و بسته‌شدن است. اگر پنجرۀ شما گالوانیزۀ مرغوبی نداشته باشد پس از مدتی استفاده به دلیل افت کیفیت گالوانیزه به‌آسانی باز و بسته نمی‌شود.

در این مواقع تعویض و تعمیر پنجره ضروری است و نمی‌توان مشکل را به‌تنهایی حل کرد. برای پیشگیری از این مشکل بهتر  است هنگام خرید پنجره دوجداره از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. خرید از یک فروشگاه معتبر می‌تواند از چنین مشکلاتی پیگیری کند. علت بسته نشدن پنجره دوجداره در بسیاری از مواقع، خرید از فروشگاه‌های نامعتبر و خرید کالای نامرغوب است.

 علت سوم؛ به‌هم‌خوردن رگلاژ پنجره

در برخی مواقع پنجرۀ دوجداره ممکن است به دلیل ضربه خوردن یا ایراد در نصب از رگلاژ خارج شوند. وقتی پنجره‌ای از رگلاژ خود خارج می‌شود باز و بسته کردن آن دشوار می‌شود و قطعات لنگه بازشوی آن هنگام باز و بسته‌شدن به قاب پنجره گیر می‌کند. این مسئله یکی از دلایل رایج افت عملکرد و علت بسته نشدن پنجره دوجداره است.

رگلاژ پنجره یکی از نکات مهم در عملکرد آن است و پنجره‌ای که از رگلاژ خارج شده باشد نمی‌تواند به‌خوبی نقش عایق بودن را ایفا کند. حل این مشکل در منزل هم امکان‌پذیر است اما اگر در تعمیر و تنظیم رگلاژ  تجربه ندارید توصیه می‌کنیم کار را به یک متخصص بسپارید. برای تنظیم رگلاژ پنجره می‌توانید لنگه بازشوی پنجره را با ابزار مخصوص تنظیم کنید.

بسته نشدن پنجره دوجداره به دلیل خرابی لولا

بسته نشدن پنجره دوجداره به دلیل خرابی لولا

علت چهارم؛ خرابی، استهلاک یا آلودگی لولاها

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر پنجره‌ای لولای آن است. سلامت لولاها مستقیماً در سلامت پنجره تأثیر می‌گذارد و لازم است به آن توجه شود. پنجره‌ای که لولاهای سالمی دارد و ایراد دیگری ندارد به نرمی باز و بسته می‌شود. اگر باز و بسته کردن پنجره برایتان سخت است و نیاز به نیروی اضافی دارد احتمال این که لولاهای آن خراب شده باشند وجود دارد.

خرابی لولاها علت اصلی بیشتر مشکلات در و پنجره‌های عایق هستند در بسیاری از مواقع  علت بسته نشدن پنجره پی ‌وی ‌سی هم همین عامل است. در بسیاری از موارد این مشکل را می‌توان با چرب کردن لولا حل کرد. چنانچه مشکل از خشک‌شدن یا خرابی جزئی لولا باشد به‌آسانی می‌توان با روش گفته‌شده آن را حل کرد.

چرب کردن قطعات متحرک پنجره (اگر به‌صورت مرتب و سالی دو بار انجام شود) می‌تواند به بهبود عملکرد پنجره کمک کند. چنانچه پس از چرب کردن لولاها باز هم پنجره به‌سختی باز شد احتمالاً آسیب وارده به لولا یا پنجره شدیدتر است. در این مواقع کمک‌گرفتن از یک متخصص می‌تواند راهگشا باشد.

استهلاک لولای پنجره ممکن است به دلیل آلودگی باشد. این مسئله مخصوصاً در مورد شهرهایی است که آب‌وهوای آلوده‌ای دارند. لولاهای پنجره پس از مدتی استفاده گردوخاک می‌گیرند و کثیف می‌شوند. آلودگی و جرم جمع‌شده روی لولا عملکرد آن را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و حرکت آن را دشوار می‌سازد. برای حل و پیشگیری از این مشکل بهتر است لولاها را به‌صورت مرتب تمیز کرد.

مشکل بسته نشدن پنجره دوجداره را به‌تنهایی هم می‌توان حل کرد.علت پنجم؛ گیرکردن درزبند پنجره در قاب آن

اگر پنجره را برای مدت طولانی در هوای گرم باز گذاشته باشید ممکن است درزبند هوای آن مستهلک شود. وقتی درزبند هوا نرم شود درون قاب پنجره گیر می‌کند یا به آن می‌چسبد و مثل مانعی بر سر راه باز و بسته‌شدن پنجره عمل می‌کند. در این موارد باز و بسته کردن پنجره دشوار می‌شود و به‌گونه‌ای است که گویی مانعی درون قاب پنجره گیرکرده است. علت بسته نشدن پنجره دوجداره می‌تواند همین مشکل ساده باشد.

در این حالت به‌هیچ‌وجه به پنجره فشار اضافه وارد نسازید و سعی نکنید آن را به‌زور باز و بسته کنید. این مشکل به‌سادگی قابل‌حل است. به این منظور می‌توانید از یک چاقوی صاف و کند استفاده کنید. به‌آرامی چاقو را بر محل تماس درزبند و قاب بکشید و درزبند را از قاب پنجره جدا سازید. درصورتی‌که به پنجره فشار وارد کردید بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید تا از واردشدن هزینه‌های دیگر دوری کنید. تا اینجا در مورد علت بسته نشدن پنجره دو جداره صحبت کردیم؛ در ادامه بیشتر به راه‌حل‌های آن می‌پردازیم.

راه‌حل مشکل باز و بسته نشدن پنجرۀ دوجداره

باز و بسته نشدن پنجره PVC به دلایل مختلف رخ می‌دهد و هر دلیلی راه‌حل خود را دارد. در بسیاری از مواقع مشکل به‌خاطر خرابی و  استهلاک لولاها رخ می‌دهد. علت بیشتر مشکلات در و پنجره‌ها خرابی لولا است. خرابی و استهلاک لولا به دلایلی از جمله شکستگی یا آسیب قطعات و آلودگی یا سخت شدن اتفاق می‌افتد.

اگر لولاهای پنجره سخت شده باشند به‌سادگی می‌توان با چرب سازی آن مشکل باز و بسته نشدن پنجره را حل کرد. برای این کار می‌توان از چرب کننده‌های مخصوص استفاده کرد. در مواردی که آسیب وارده به لولا به دلیل آلودگی است کافی است لولا را پاک‌سازی کنید. در بسیاری از موارد، تمیزکردن گردوغبار و چربی جمع‌شده روی لولا مانع باز و بسته‌شدن را رفع می‌کند؛ به همین دلیل بهتر است به طور مرتب نسبت به تمیزکردن لولاهای پنجره و پاک‌سازی جرم روی آن اقدام کرد.

در برخی موارد علت بسته نشدن پنجره دوجداره و راه‌حل آن تعمیر به لنگه بازشوی پنجره مربوط می‌شود. در این موارد باید لنگه بازشو را با آچار مخصوص تنظیم کرد. در مواردی هم مشکل با تنظیم مجدد رگلاژ یا تعویض برخی قطعات آن حل می‌شود.

بسته نشدن پنجره ممکن است به دلیل خرابی دستگیره باشد

بسته نشدن پنجره ممکن است به دلیل خرابی دستگیره باشد

جمع‌بندی

پنجره‌های دوجداره با همۀ خوبی‌هایی که دارند ممکن است در مواقعی دچار مشکل شوند. یکی از مشکلات اصلی که برای این پنجره‌ها به وجود می‌آید مشکل در باز و بسته کردن آن است. علت بسته نشدن پنجره دوجداره می‌تواند شکسته شدن قفل پنجره، کیفیت پایین گالوانیزۀ به‌کاررفته در پنجره، خرابی یا استهلاک لولاها، به‌هم‌ریختن تنظیم رگلاژ پنجره یا گیرکردن درزبند پنجره در قاب آن باشد.

برای حل مشکل باز و بسته نشدن پنجره دوجداره در برخی موارد کافی است لولاها را چرب یا تمیز کنید. در مواردی هم لازم است رگلاژ پنجره را مجدداً تنظیم کنید که بهتر است این کار را با کمک یک متخصص انجام دهید. درصورتی‌که مشکل از گیرکردن درزبند پنجره در فریم باشد باید درزبند را به‌آرامی از قاب پنجره جدا سازید. البته باید از واردکردن هرگونه فشار اضافی به پنجره خودداری کنید.

در مواردی می‌توان مشکل باز و بسته نشدن پنجره را در منزل و به‌تنهایی رفع کرد اما درصورتی‌که در این زمینه تخصص و تجربه ندارید و مشکل پنجره جدی است بهتر است برای رفع آن از متخصصان کمک بگیرید. شما می‌توانید برای آگاهی از علت بسته نشدن پنجره دوجداره و حل مشکل پنجرۀ خود به شرکت تخصصی بردیا پنجره مراجعه کنید.

در اینجا به چند مورد از علل بسته نشدن پنجره دوجداره اشاره کردیم اما در هر صورت بهترین کار این است که افراد متخصص در این زمینه، اظهار نظر کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *