چهار دلیل دوجداره کردن در و پنجره های قدیمی

امروزه پنجره‌های دوجداره محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و کاربرد گسترده‌ای در ساختمان‌سازی دارند. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای این پنجره‌ها به وجود بیاید افتادگی است. افتادگی پنجرۀ دوجداره می‌تواند به دلایل گوناگونی رخ دهد. از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به نشست ساختمان، کیفیت پایین پنجره و نصب غیراصولی آن اشاره کرد. در این مقاله به رفع افتادگی پنجره دوجداره می‌پردازیم. اگر به دنبال تعمیر افتادگی پنجرۀ خود هستید خواندن این مقاله برایتان سودمند خواهد بود.

برای رفع افتادگی پنجره دو جداره راه‌هایی وجود دارد که برخی از آن‌ها را می‌توان در منزل و به‌تنهایی هم انجام داد. اگر افتادگی پنجره جدی نباشد می‌توان آن را با انجام چند عمل از جمله با تنظیم لولاها برطرف کرد. درصورتی‌که مشکل جدی باشد بهتر است از کمک یک متخصص استفاده شود.

افتادگی پنجره دوجداره

پنجره‌های دوجداره به دلایل گوناگونی ممکن است دچار مشکل شوند. مشکلات این مدل پنجره‌ها وقتی مشخص می‌شود که باز یا بسته کردن آن دشوار شود. یکی از مشکلات اصلی پنجره‌های دوجداره افتادگی پنجره است. قطعات پنجره‌ای که دچار افتادگی شده است از جای خود جابه‌جا شده‌اند و بازشوی این پنجره‌ها ممکن است به قاب پنجره گیر کره باشد. در این حالت باز و بسته کردن پنجره با نوعی مانع همراه است. افتادگی پنجره دلایلی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

پنجره‌های دوجداره ممکن است به دلایل گوناگون دچار افتادگی شوند.

رفع افتادگی پنجره دو جداره رگلاژ پنجره دوجداره لولای قابل تنظیم پنجره دوجداره

افتادگی پنجره‌های دوجداره به دلایل گوناگون رخ می‌دهد.

علت افتادگی پنجره دوجداره (دلایل طبیعی)

افتادگی پنجره به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد که در برخی مواقع از کنترل نصاب و صاحب پنجره خارج هستند؛ مثلاً یکی از دلایل رایج افتادگی در و پنجره نشست زمین است. زمینی که نشست می‌کند ساختمان‌های روی خود را هم به سمت پایین می‌کشد و در نتیجه در و پنجره‌های ساختمان را از جایگاه اصلی خود (در حد چند میلی‌متر تا چند سانتی‌متر) جابه‌جا می‌کند.

فرونشست زمین خطراتی جدی برای ساختمان دارد و به همین دلیل لازم است نسبت به رفع این مشکل اقدام شود. جدا از این خطرها، فرونشست ساختمان می‌تواند پنجره را از قاب و چارچوب خود جابه‌جا کند و باعث افتادگی پنجره شود.

یکی دیگر از دلایل طبیعی افتادگی پنجره تغییرات دمایی است. این امر مخصوصاً در مناطق کویری یا کوهستانی مشاهده می‌شود (که اختلاف دما در فصول مختلف و نیز بین شب و روز زیاد است). تغییرات ناگهانی دما می‌تواند باعث انقباض و انبساط ناگهانی پنجره شده و باعث افتادگی آن شوند.

افتادگی پنجره‌های دوجداره به دلایل گوناگون رخ می‌دهد.

علت افتادگی پنجره دوجداره (دلایل انسانی)

دسته‌ای دیگر از دلایل افتادگی پنجره دلایل غیرطبیعی یا انسانی هستند. نقش این دلایل در افتادگی پنجره پررنگ‌تر است و به دلیل اینکه این مشکلات قابلیت کنترل بیشتری دارند لازم است به آن‌ها توجه ویژه شود. یکی از این دلایل، نصب غیراصولی است. نصب نامناسب پنجره ممکن است در آغاز مشخص نباشد اما پس از مدتی استفاده از پنجره، نصب نادرست آن می‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد و هزینه‌هایی را به صاحب پنجره تحمیل کند.

اگر پنجره به‌صورت اشتباه نصب شده باشد یا در اندازه‌گیری‌های لازم خطا صورت‌گرفته باشد احتمال افتادگی وجود خواهد داشت. یکی از دلایل اصلی افتادگی پنجره‌های دوجداره خروج پنجره از چارچوب به دلیل اندازه‌گیری اشتباه و نصب نامناسب آن است.

کیفیت پایین پنجره هم می‌تواند باعث افتادگی آن شود. استفاده از پنجره‌هایی که مواد اولیۀ نامرغوب دارند می‌تواند به استهلاک سریع و افتادگی پنجره منجر شود. پنجره‌ای که یراق‌آلات، لنگ و لولا نامرغوب دارد زود از رگلاژ خارج و دچار افتادگی می‌شود.

ازآنجایی‌که دلایل گفته شده کاملاً قابل کنترل هستند توصیه می‌کنیم نصب پنجره خود را به یک متخصص بسپارید و از پنجره‌های باکیفیت استفاده کنید تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کرده باشید. جنس مواد اولیۀ پنجره و کیفیت نصب  آن تاحد زیادی در سلامت پنجره و کیفیت عملکرد آن مؤثر است.

شما عزیزان میتوانید جهت آشنایی با تولید پنجره دوجداره این مقاله را مطالعه نمایید.

یکی از دلایل افتادگی پنجره‌های دوجداره: خرابی لولاها

رفع افتادگی پنجره دوجداره کشویی

برای رفع افتادگی پنجره دوجداره کشویی لازم است ریل‌های آن بررسی شوند. اگر مشکل از این قسمت پنجره باشد می‌توان آن را با تعویض یا تعمیر ریل‌ها حل کرد. درصورتی‌که مشکل از سایر بخش‌ها باشد می‌توان با تعمیر قطعۀ مربوطه یا رگلاژ پنجره نسبت به حل آن اقدام کرد.

در مواقعی هم ممکن است تنها غلتک‌های پنجرۀ کشویی آسیب ‌دیده باشند. در این موارد کافی است غلتک‌ها تعمیر یا عوض شوند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با روش‌های رفع افتادگی پنجره دوجداره کشویی از ویدیوهای موجود در اینترنت استفاده کنید. در این ویدئوها مراحل دقیق رفع افتادگی پنجره توضیح داده شده است.

رفع افتادگی پنجره دوجداره لولایی

معمولاً افتادگی پنجره‌های لولایی به دلیل به‌هم‌خوردن رگلاژ یا خرابی لولاها است. اگر لولاهای خراب شده باشند می‌توان آن را با باز کردن شیشه‌ها خارج و تعویض کرد (چون بیشتر این پنجره‌ها از لولای قابل تنظیم پنجره دوجداره برخوردار هستند). اگر مشکل با تعویض لولا حل نشد می‌توان برای رفع افتادگی پنجره دوجداره لولایی با تنظیم وضعیت لنگۀ پنجره آن را به حالت اولیه بازگرداند. در این حالت می‌توان با رگلاژ مجدد پنجره آن را در فریم پنجره تنظیم کرد.

رگلاژ پنجره دوجداره کار دشواری نیست و چنانچه با رگلاژ کردن پنجره آشنایی دارید می‌توانید خودتان این کار را در منزل انجام دهید. اما اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید و در تعمیر پنجره سررشته و تجربه ندارید بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید تا به پنجره آسیب نزنید. به دلیل قیمت بالای پنجره‌های دوجداره بهتر است نسبت به آن حساسیت لازم را به خرج دهید تا از اتلاف هزینه جلوگیری کنید.

مراکز رفع افتادگی پنجره دوجداره

رفع افتادگی پنجره دوجداره در کلیۀ مراکز خریدوفروش و تعمیر در و پنجره‌های دوجداره صورت می‌گیرد. شما می‌توانید برای حل افتادگی پنجرۀ خود از فروشگاه تخصصی بردیا پنجره کمک بگیرید. بردیا پنجره ارائه‌دهندۀ کلیۀ خدمات خرید، فروش، تعویض و تنظیم در و پنجره‌های دوجداره است. این مرکز به ارائۀ محصولات دوجدارۀ درجه یک می‌پردازد و آمادۀ ارائۀ خدمات در سراسر کشور است.

بهتر است رفع افتادگی توسط یک متخصص انجام شود.

هزینۀ رفع افتادگی پنجره دوجداره

هزینۀ رفع افتادگی پنجره دوجداره کالا به نوع پنجره، مرکز تعمیر و مشکل پنجره بستگی دارد و نمی‌توان مبلغ واحدی را برای تعمیر تمام پنجره‌ها تعیین کرد. به طور میانگین دستمزد رفع افتادگی پنجره دوجداره از 100 هزار تومان تا 1 میلیون تومان است. این مبلغ بسته به سایز پنجره می‌تواند کمتر یا بیشتر شود.

کلام آخر

یکی از مشکلات رایج پنجره‌های دوجداره افتادگی است. افتادگی پنجره دلایل متعددی دارد که از این جمله می‌توان به دو دسته از علل طبیعی و انسانی اشاره کرد. علل طبیعی به فرونشست زمین و تغییرات دمایی مربوط می‌شوند و علل انسانی در مورد نصب غیراصولی و کیفیت پایین پنجره هستند. برای رفع افتادگی پنجره دوجداره روش‌هایی وجود دارد که برخی از آن را می‌توان در منزل و به‌تنهایی هم انجام داد.

در بسیاری از موارد رگلاژ مجدد پنجره می‌تواند مشکل افتادگی را حل کند. رگلاژ و تنظیم لنگه‌های پنجره به جاگیری پنجره کمک می‌کند و آن را در قاب خود و در حالت اولیۀ آن جا می‌دهد. چنانچه افتادگی به دلیل خرابی ریل یا غلتک‌های پنجره باشد می‌توان به‌سادگی با تعویض غلتک و ریل مشکل را برطرف کرد. در مواقعی که افتادگی ناشی از خرابی لولاها است بهتر است با درآوردن شیشه‌های پنجره اقدام به تعویض لولاها کرد.

رفع افتادگی پنجره در تمام مراکزی که به تعویض یا تعمیر پنجره دوجداره می‌پردازند انجام می‌شود. شما می‌توانید برای حل مشکل افتادگی پنجره‌های خود از آریا پنجره کمک بخواهید. آریا پنجره عرضه‌کنندۀ تخصصی در و پنجره‌های دوجدارۀ باکیفیت است و کلیۀ خدمات تعویض و تعمیر در و پنجره دوجداره را ارائه می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *