توری پلیسه چیست و چه مزایایی دارد؟ تولید توری پلیسه

یکی از مواردی که می‌تواند باعث آزار افراد در محل زندگی آن‌ها شود، ورود حشرات و جانوران موذی به محیط داخل خانه است. ابزارهای مختلفی مانند توری‌ها طراحی شده‌اند که بر روی پنجره‌ها نصب می‌شوند تا ضمن تبادل هوا و برقرار کردن تهویه طبیعی، از ورود حشرات مختلف مانند پشه، مگس، سوسک و غیره به داخل خانه جلوگیری کنند. در این نوشته جهت آشنایی با مزایا و نحوه تولید توری پلیسه با شما سخن خواهیم گفت. با تولید توری پلیسه که نسل جدید توری‌های پنجره به‌حساب می‌آیند، محافظت از محیط زندگی در برابر ورود حشرات موذی در سطح بالاتری انجام می‌شود.

در برخی از فصول و روزهای سال که شرایط دمایی در حالت معتدل قرار دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از تهویه طبیعی هوا در فضای داخلی منزل خود بهره‌مند شود. یکی از راه‌های ایجاد تهویه طبیعی در محیط منزل باز کردن درب‌ها و پنجره‌ها و عدم استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی است؛ اما این کار ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد که مهم‌ترین آن ورود حشرات موذی مانند پشه، مگس و غیره به محیط داخل خانه است.

بهترین راه برای مواجه نشدن با این مشکل، جلوگیری از ورود این حشرات به محیط داخل خانه است. امروزه با تولید توری پلیسه به‌راحتی می‌توان از ورود انواع حشرات موذی به محیط داخل خانه جلوگیری کرد. توری پلیسه نوعی از توری برای نصب بر روی درب و پنجره است که از پلی‌استر در ساخت آن استفاده می‌شود و بر روی یک فریم یا قاب از جنس آلومینیوم نصب می‌شود.

تفاوت توری پلیسه یا توری‌های قدیمی

این نوع توری‌ها که بیشتر در پروفیل پنجره دوجداره نصب می‌شوند با توری‌های قدیمی تفاوت‌هایی دارند که می‌توان به دوام، کیفیت و عمر بالاتر آن‌ها اشاره کرد. توری‌های پلیسه به نام توری پنجره آکاردئونی یا توری تاشو نیز شناخته می‌شوند.

توری‌های قدیمی به‌صورت یک‌تکه و ثابت بودند و در صورت نیاز به باز کردن باید قاب توری به طور کامل باز می‌شد. تولید توری پلیسه به نحوی انجام می‌شود که این توری‌ها می‌توانند به‌راحتی و به‌صورت آکاردئونی باز و بسته شوند، بدون اینکه نیاز به باز کردن کامل قاب توری باشد. انعطاف‌پذیری بالا و باز و بسته شدن راحت باعث شده است که این روزها ساخت و نصب توری پلیسه در هنگام نصب و تولید پنجره دوجداره رونق زیادی داشته باشد.

آشنایی با انواع توری پلیسه

آشنایی با انواع توری پلیسه

 آشنایی با انواع توری پلیسه

بر اساس نیاز مشتریان و همچنین بر اساس کاربرد، تولید توری پلیسه در دو نوع انجام می‌شود. جنس و مواد اولیه مورداستفاده در تولید هر یک از انواع توری پلیسه یکسان است و این دو نوع تنها از منظر کاربرد و کارایی با یکدیگر تفاوت دارند. توری پلیسه تک فریم و توری پلیسه دبل فریم دو نوع مختلف این توری‌ها هستند.

توری پلیسه تک فریم

این توری پلیسه به نحوی طراحی شده است که توری در زمان بسته شدن به‌صورت کاملاً مکانیکی درون قاب تعبیه‌شده محکم می‌شود. به همین شکل در زمان بسته شدن نیز این توری درون یک قاب آلومینیومی قرار می‌گیرد تا به‌خوبی از آن محافظت شود. مشخص است که با تولید پنجره دوجداره، به فکر چگونگی و نحوه نصب توری هم بوده اند.

شرکت‌های سازنده این نوع توری پلیسه توصیه می‌کنند تا در زمان‌هایی که از توری استفاده نمی‌شود، در حالت بسته و درون قاب آلومینیومی قرار بگیرد؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا دوام و عمر توری پلیسه به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. نکته مهم در مورد توری‌های تک فریم این است که با توجه به مکانیسم باز و بسته شدن که در یک قاب آلومینیومی قرار می‌گیرد، اجرای آن تنها به‌صورت یک طرفه امکان پذیر است.

مزایای انواع توری پلیسه

مزایای انواع توری پلیسه

توری پلیسه دبل فریم

در طراحی و تولید توری پلیسه از نوع دبل فریم از مکانیسمی استفاده شده است که توری در زمان جمع شدن در پشت قاب درب یا پنجره قرار می‌گیرد که باعث می‌شود جلوی نور و دید افراد گرفته نشود. بنابراین با خرید پنجره دوجداره، حتما بایه به فکر خرید توری پلیسه هم باشید. نوع دبل فریم با نوع تک فریم به‌غیراز مکانیسم باز و بسته شدن از این نظر تفاوت دارند که در توری دبل فریم برای محکم شدن توری به قاب از مگنت یا آهنربا استفاده شده است؛ به همین دلیل توری دبل فریم را برای تعویض توری پلیسه یا شستشو به‌راحتی از قاب جدا کرد.

توری‌های پلیسه دبل فریم در 3 مدل دبل فریم یک‌طرفه، دوطرفه و دوطرفه آزاد طراحی و تولید می‌شوند. در مدل یک‌طرفه باز و بسته کردن توری ازیک‌طرف امکان‌پذیر است. مدل‌های دوطرفه مانند پنجره‌های فرانسوی از وسط به دو طرف باز می‌شوند و دو توری با آهنربا به هم چفت می‌شوند. مدل‌های دوطرفه آزاد هم طوری طراحی شده‌اند که امکان باز و بسته شدن طوری از دو طرف وجود دارد.

آشنایی با مزایای استفاده از توری پلیسه

آشنایی با مزایای استفاده از توری پلیسه

مزایای استفاده از توری پلیسه‌ای

همان‌طور که گفته شده در تولید توری پلیسه از آلومینیوم برای ساخت قاب و از پلی‌استر برای تولید طوری استفاده می‌شود که هر دو این ماده می‌توانند در شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف دوام و استحکام بالایی از خود به نمایش بگذارند؛ درنتیجه توری‌های پلیسه‌ای نسبت به توری‌های معمولی و قدیمی عمر مفید بیشتری داشته و کمتر در معرض آسیب و خرابی قرار می‌گیرند.

توری‌های قدیمی از یک مشکل بزرگ برخوردار بودند که درز و فضای خالی زیادی بین توری و پنجره وجود داشت. درصورتی‌که در توری‌های پلیسه‌ای این مشکل دیده نمی‌شود و حتی در زمان تعویض پنجره قدیمی با دوجداره این توری به همراه قاب به پنجره متصل شده و محکم می‌شود و درنتیجه درز و شکافی به وجود نمی‌آید. اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه بگوییم که مزایای استفاده از توری پلیسه چیست می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قابلیت شستشوی آسان جهت رفع آلودگی
  • قابلیت جدا کردن توری به همراه قاب از پنجره در زمان تعمیر پنجره دوجداره یا رگلاژ پنجره دوجداره
  • جلوگیری از ورود حشرات و گردوغبار به محیط داخلی
  • دوام و استحکام بالا و عمر طولانی
  • سهولت در باز و بسته شدن
  • مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف محیطی به‌خصوص تابش آفتاب و رطوبت
  • عدم اشغال فضای اضافی در هنگام باز و بسته شدن
  • تولید و نصب سریع و آسان
  • قابلیت نصب بر روی هر نوع پنجره دوجداره (چوبی، آهنی و آلومینیومی)
  • فراهم کردن توانایی دید محیط خارج تا میزان 90 درصد
توری پلیسه از چه اجزایی تشکیل شده است

توری پلیسه از چه اجزایی تشکیل شده است

اجزای مختلف توری پلیسه

توری‌های پلیسه‌ای را می‌توان به‌راحتی در قاب یا فریم آلومینیومی و یو پی‌وی‌سی (UPVC) اجرا کرد. باتوجه‌به اینکه در تولید توری پلیسه از پلی‌استر استفاده می‌شود، این توری‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به‌راحتی دچار آسیب نمی‌شوند.

نکته مهم در مورد توری پلیسه این است که بسیاری از افراد با شنیدن نام این توری‌ها و قابلیت باز و بسته شدن آن، از بابت ورود و نفوذ حشرات به درون منزل دچار نگرانی می‌شوند. در ساخت و نصب توری پلیسه از تسمه‌های انعطاف‌پذیری استفاده می‌شود که تمامی درزها و فضاهایی که ممکن است مدخل ورود حشرات باشند را پوشانده و اجازه نفوذ آن‌ها را به داخل منزل نمی‌دهند. در تولید توری پلیسه از اجزای مختلفی استفاده می‌شود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قاب توری از جنس آلومینیوم که در رنگ‌های مختلف تهیه و تولید می‌شود.
  • یراق‌آلات پنجره دوجداره برای نصب توری پلیسه که از جنس پلاستیک ABS با مقاومت بالا است.
  • توری پلیسه زیگزاگی که از پلی‌استر ساخته شده و در برابر پارگی و پوسیدگی مقاوم است.
  • استفاده از نخ‌ با جنس فایبرگلاس برای حرکت روان و سریع توری
  • پرز مویی که برای درزگیری و صداگیری توری در هنگام بسته‌ شدن استفاده می‌شود.
توری پلیسه چگونه تولید می‌شود

توری پلیسه چگونه تولید می‌شود

مراحل تولید توری پلیسه

امروزه با توجه مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت پنجره دوجداره، شاهد گسترش استفاده از این نوع پنجره و توری‌های پلیسه‌ای در ساختمان‌های جدید و قدیمی هستیم؛ به همین دلیل تولید توری پلیسه جهت نصب یا تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره از رونق زیادی برخوردار است که بر اساس مراحل زیر تولید می‌شود.

  1. تولید قاب آلومینیومی توری به توجه به ابعاد موردنیاز (به‌صورت تک قاب یا دو قاب)
  2. برش توری پلیسه‌ای باتوجه‌به ابعاد موردنیاز
  3. نصب تسمه در محل موردنظر
  4. برش و پرچ قسمت‌هایی از توری که نیاز به عبور نخ دارند.
  5. عبور نخ
  6. نصب توری به پروفیل

نتیجه‌گیری

تولید توری پلیسه در سال‌های اخیر شرایطی را فراهم کرده است تا افراد بتوانند با بکار گرفتن این توری‌ها هم از ورود حشرات به محیط داخلی جلوگیری کنند و هم بتوانند با باز کردن توری در مواقع لازم، دید عالی به محیط بیرون و روشنایی لازم را نیز تأمین کنند. دوام و استحکام بالا، مقاومت در برابر پارگی و پوسیدگی، قابلیت استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف، امکان شستشوی آسان و غیره ازجمله ویژگی‌هایی است که باعث افزایش استقبال جهت استفاده از توری پلیسه در ساختمان‌ها شده است.

شما عزیزان میتوانید جهت اطلاع از قیمت و نحوه فروش انواع توری پلیسه برای نصب روی درب و پنجره دوجداره با ما تماس بگیرید. مشاورین ما راهنمای شما خواهند بود تا بتوانید خرید خود را با قیمت مناسب تر و با سهولت به صورت آنلاین انجام دهید. این شرکت همچنین تولید کننده پنجره دوجداره و ارائه دهنده خدمات تعمیر پنجره upvc و رگلاژ پنجره دوجداره با هزینه مناسب در مناطق تهران و کرج میباشد. برای رفع افتادگی پنجره دوجداره با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *